Är nog mer kopplat till Dreambox som hårdvara och ett codec i enigma2... Det funkar ju på alla andra icke Dreamboxar.
Är nog mer kopplat till Dreambox som hårdvara och ett codec i enigma2... Det funkar ju på alla andra icke Dreamboxar.
Hej.
Nu börjar detta bli riktigt plågsamt. På TV3HD när reklamen för Efterlyst börjar skrapar det ordentligt i högtalarna.
Är det någon som har en 800se och INTE har dessa problemen? Och isf, vilken image kör ni?
Jag har problemen på en 800SE med Newnigma2 4.0.11.
Ingen som har en lösning eller idé ?
För min del så försvann ljudproblemen när jag bytte wok i somras. Tror det ev kan bero på tunern i boxarna.
Verkar drabba både original som cloneboxar. Med perfekt justerad parabol verkar dessa (problemtuners) funka bra.
Signalen från satelliterna varierar väl lite i styrka under året beroende på solreflexer mm.?
Hmm vet inte ens om jag hade problemet innan sommaren, jag tror inte det. Men lonn2se var har du i SNR % AGC efter ny tallrik. ?
Jag har 100% så det kan nog inte vara det
TV3HD sänder ljudet i AC3-format (5.1).
I reklamen spottar dom alltid ur sig stereoljud (matar allt ljud på 2 av de 6 kanalerna), så att du skiter ner dig..
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
lonn2se, går själv i byta wok tankar. Vilken wok bytte du till? Tips och länkar uppskattas😊