Jag har en DB 7020HD med en tuner för parabol och en för ComHem. Jag har dessa ljudstörningar på de flesta HD kanalerna via parabolen men perfekt ljud via kabel.
Kör med TS image 3.0.
Tror att fler är inne på att Canal Digital har gjort någon form av förändring på sina HD kanaler vad gällande ljudet...
Jag har ställt ljudet enbart på Höger kanal på tv3 HD och tv4 HD... då är ljudet "bra" en nöd lösning
Jag installerade OpenATV på en av mina boxar - ljudproblem försvann.. nu har jag bara testkört en kväll, men jag märkte inga störningar alls under gårdagen.
Kan vara värt att testa för någon som har lite mer tid än jag.. nu sitter jag på ett hotellrum i två veckor och kan inte testa nåt mer...
Multitasking means screwing up several things at once.
Hur var det nu med openATV låg softkammarna med där eller måste man ta ner dom separat ?
Är det denna OpenATV 4.2?
Funkar den på en 500HD Original?
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
I motsats till namnet OEM så är dreamoem för klonboxar. OpenATV för original-Dreambox hittar du här:
http://www.opena.tv/downloads/13-dreambox-images/