I motsats till namnet OEM så är dreamoem för klonboxar. OpenATV för original-Dreambox hittar du här:
http://www.opena.tv/downloads/13-dreambox-images/
I motsats till namnet OEM så är dreamoem för klonboxar. OpenATV för original-Dreambox hittar du här:
http://www.opena.tv/downloads/13-dreambox-images/
OEM, det är ju ett sådant där ord/förkortning jag inte tycker om då vi lägger olika tolkning i det.
Olika idag mot vad det var för 20-30 år sedan, olika i olika branscher.
Idag tolkar ju många det som orginal, medans jag gärna lägger en branded värdering i det.
Men det är klart finns ju inga som tex bygger egna bilar längre, utan knappar, vindruta, växellåda köps in och sätts sedan ihop. Samma vindruta sitter tex. i olika bilar från olika konglomerat, vilket var omöjligt för inte allt för länge sedan.
Nu ligger ju detta långt utanför ämnet. Och lite osäker på vad du ville ha sagt, men jag avsåg inte OEM=original. Och oavsett "tolkning" kan inte en klontillverkare räknas som DMM OEM. Jag gjorde mig bara lustig över namnet, men de menar väl Sunray OEM.
OEM = Original Equipment Manufacturer, egentligen är alla hårdvaruleverantörer OEM, oavsett om den tillverkats i Kina eller i USA.
Vilken OpenATV image passar min DM800SE klon?
Som redan nämnt hittar du klonmjukvara på dreamoem.com. Exakt vilken beror på SIM.
Vi kan nog släppa OEM-diskussionen, då det inte råder några frågetecken där, varken för mig eller nyburgare. Jag tycker bara kombinationen dream+oem är komisk. Kineser gillar att strössla med ordet för att få saker låta legitima. Vem som helst kan självklart vara OEM, men inte till Dream Multimedia.
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-10-22 klockan 22:44.
Kan bara säga att OpenATV 4.2 gör ej så att ljudproblemet försvinner varken på dm800se eller dm800se v2. Har provat med olika typer av inställningar dessutom. Så skulle nog vänta med & flasha om boxen om man inte vill ha den imagen.
Jag bytte från en DM500HD till en VU+ solo2. Alla ljudproblem försvann. Vilken skillnad på ljud.
2 DM500HD, 1 600S, 1 500S
1 Samsung 46" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD, 1 Tjock-TV
ONKYO TX-NR608 7.2
XBoX360, WII
Server: VmWare Esxi5.0 1 Ubuntu 10.04 server, 2 windows 2008R2 servers
Internet:100/100Mbit, FW Cisco ASA 5505