Sidan 2 av 22 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #11
    Har samma problem kör en dm7020hd och dm800hdse med pli 4.0 kv 3.2 och det är bara på tv3hd för mej är det musiken som blir överstyrt tal funkar alltid om än i osync
    DM600S, DM7020 HD, DM800HD SE

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    26
    Tackad
    5 gånger
    Jag har också samma problem, nu även på TV4 HD.. Verkar som det främst gäller några av HD-kanalerna. Kör inte med Openpli utan newnigma2 (v3.3.2). Verkar som det dåliga ljudet kom den senaste månaden eller möjligen förrförra månaden.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    97
    Tackad
    1 gånger
    Jag har exakt samma problem DM800HDSE (Klon) jag ändrar AC3 nedmixing så fungerar det men det är ändå störande...

  4. #14
    Tacksam om någon har lösningen, har samma problem på både 3 & 4hd

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag har ingen som helst aning om vad era problem beror på.
    Det jag vet är att här hos mig (sat) är det inga som helst problem med ljudet.

  6. #16
    Oj jag är inte ensam, har upplevt problem med TV4 HD, TV3 HD och Cmore First HD

    Finns ju många HD-kanaler som fungerar ändå tycker det blev bättre när man ändrade AC3 nedmixning men då blir volymen så låg så man måste höja massor.

    Kör DM800SE med OpenPLI 4

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Jag har fått samma problem... Det är nått i AC3 strömmen på vissa kanaler som AC3-mixern inte tycker om. Det låter ungefär som om att det är alldeles för hög input på ljudet. Vilket resulterar i skränigt ljud.

    Slår jag av AC3-mixern har jag fin fint ljud. Men då måste jag använda fjärren för förstärkaren för att höja/sänka ljudet vilket jag tycker är alldeles för jobbigt

  8. #18
    Ingen som hittat någon lösning? man kan ju köra bara högerkanal men hur kul är det??

  9. #19
    Hej på er alla som skrivit här. Jag har precis samma problem med framförallt TV3 o TV4 HD och även C More First HD. Det jag tänkte att någon eller flera kan göra som sitter med ett abonnemang hos C More, ring dit och klaga på ljudet. Jag ringde i förra veckan om detta men fick bara till svar att jag var den första som ringt och att vad dom visst fanns det inget fel. Men felet finns hos mig både på min DM 7020HD och även på min Canal Digital HD mottagare.
    UPPMANAR ER SOM HAR ABBONEMANG, RING OCH KLAGA...

  10. #20
    Har testat att byta tuner utan framgång. Har även testat flera olika images.

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 09:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 18:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 20:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 18:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 01:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss