Sidan 6 av 22 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #51
    Har samma problem på Tv3HD och Tv4HD, verkar bara komma när det är DolbyDigital ljud på programmet.

  2. #52
    Samma problem med TV4 HD, TV3 HD och Cmore First HD

    Ljudet Distar och skorrar på dessa kanaler

    Någon som har en lösning eller tips på fungerande Box ?






    Dm500-hd ,Newnigma2 V40.01

  3. #53
    Någonting med signalnivåer på utsändning / ändrad codec eller liknande måste ju har hänt... fick exakt samma problem på båda mina boxar (DM800HD se) samtidigt.

    Kan väl tillägga att det gäller ALLA HD-kanaler... SD-kanalerna verkar fortfarande ok
    Senast redigerad av geocedis den 2014-08-29 klockan 07:56.
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  4. #54
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Nja vu+ burkarna funkar hemma, men inte mina Drömboxar...

  5. #55
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Uppenbarligen Dreambox problem. Inga problem med min
    Tiviar och inga rapporter med VU+.

    Dåligt implementerad AC3 i DB?

  6. #56
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    OK nu har jag testat open webif från min DM7020HD och där funkar ljudet... Men vad säger det igentligen. Inget fel på sändningen och det har jag redan listat ut själv då mina vu+Solo2 burkar går som tåget. Är urkass på ljud rent allmänt men detta borde vara kopplat till någon drivis tycker jag rimligtvis, men varför funkar det för vissa med samma drömbox och tex openpli4 ?

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    OK nu har jag testat open webif från min DM7020HD och där funkar ljudet... Men vad säger det igentligen.
    Jag vet inte om det här felet drabbar bara SIM 2.10 boxarna med 400MHz processorn eller om det finns andra. Men när ljudet är OK via WebIf så stärks misstanken jag haft länge när jag spekulerar. Som du säger, ljudet funkar finfint via WebIf. Jag testade det för några veckor sen och har haft en del tid att fundera.

    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Inget fel på sändningen och det har jag redan listat ut själv då mina vu+Solo2 burkar går som tåget. Är urkass på ljud rent allmänt men detta borde vara kopplat till någon drivis tycker jag rimligtvis, men varför funkar det för vissa med samma drömbox och tex openpli4 ?
    Nått fel på utsändningen är det inte det håller jag med om. Jag tror dom höjt ljudet en aning i sändningen som vissa boxar inte tycker om

    Vad jag kan säga är att jag vet att SIM2 Teamet varit och pillat med Audio Boost i ALSA Playback och/eller ev. ALSA Mixern. Jag har svårt att tänka mig att Tyskarna på Dream MM skulle ändra nått utanför specifikationer. SIM2 kör patchade drivisar för att images skall funka i deras boxar och om det nu är så som jag spekulerar i så borde vi som har såna boxar gå ihop och få dom att fixa det.

    Dom som varit och pillat i ALSA vet att det inte är lätt. Jag har försökt kika på det men filerna ser krypterade ut eller om det är HEX och då är det ännu värre för mej.

    Det vore intressant och veta om nån med orginal drivisar till 500HD, 800HD SE, eller 7020HD har samma problem eller om jag har fel vilket jag så gärna har i detta fallet.

    Skulle felet ligga i hårdvaran så är det bara att vänja sig att använda TV/Förstärkarens fjärrkontroll för Volymen.

    Bonusen är att du får bättre ljud på AC3 om du kör utan mixern särskilt om du har surround högtalare. Ställ TVn på PCM output om ni har HDMI/TV/Förstärkare så är inte TVn och pillar på ljudet för er som har den setup'en.

    Det var mina 2 cents... Jag har beställt lite grejor som jag får näst vecka. Jag skall testa då och får väl återkomma
    Senast redigerad av Loranga den 2014-09-10 klockan 15:57.

  8. #58
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Mina två DM7020HD är orginal drömmar... Får väl testa lite mer själv då..

  9. #59
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Tycker att jag testat ut och in men bara skit ljud... Ger upp bara att köpa en vu+ burk...

  10. #60
    Jag har också samma ljudproblem DM800HD SE . Fan va irriterande. någon som har en lösning?

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 08:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss