Sidan 12 av 22 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #111
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    OEM = Original Equipment Manufacturer, egentligen är alla hårdvaruleverantörer OEM, oavsett om den tillverkats i Kina eller i USA.

    Vilken OpenATV image passar min DM800SE klon?

  2. #112
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Som redan nämnt hittar du klonmjukvara på dreamoem.com. Exakt vilken beror på SIM.

    Vi kan nog släppa OEM-diskussionen, då det inte råder några frågetecken där, varken för mig eller nyburgare. Jag tycker bara kombinationen dream+oem är komisk. Kineser gillar att strössla med ordet för att få saker låta legitima. Vem som helst kan självklart vara OEM, men inte till Dream Multimedia.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-10-22 klockan 21:44.

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Kan bara säga att OpenATV 4.2 gör ej så att ljudproblemet försvinner varken på dm800se eller dm800se v2. Har provat med olika typer av inställningar dessutom. Så skulle nog vänta med & flasha om boxen om man inte vill ha den imagen.

  4. #114
    Färsking Chricko100s avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Jag bytte från en DM500HD till en VU+ solo2. Alla ljudproblem försvann. Vilken skillnad på ljud.
    2 DM500HD, 1 600S, 1 500S
    1 Samsung 46" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD, 1 Tjock-TV
    ONKYO TX-NR608 7.2
    XBoX360, WII
    Server: VmWare Esxi5.0 1 Ubuntu 10.04 server, 2 windows 2008R2 servers
    Internet:100/100Mbit, FW Cisco ASA 5505

  5. #115
    Är det någon som hört om liknande problem på andra forum, eller det är bara vi i Sverige?

  6. #116
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    @ArneW
    Om det finns någon som verkligen vill gå till botten med problemet är det ju DMM man ska kontakta. OpenPLi har ju officiellt släppt sitt stöd, och kan heller inte påverka drivrutiner (om man vill kan man ju försöka i von_skuncks tråd -här-). I fallet DMM är det originalmjukvara som gäller. Och ska utvecklarna ha något att gå på gäller det att arbeta systematiskt, testa olika revisioner och rapportera vad man gjort/gör. Och inte 12 sidor svammel som här. 3 av 4 som upplever sig problemfria säger inte ens vilken box/image de kör. Och enbart 3 personer har ens testat en annan image. Mycket gnäll och lite action.

    -Här- är en tråd hos DMM som verkar innehålla samma problem, så tidigt som 2010.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-10-24 klockan 11:09.

  7. #117
    Ingen som har en lösning på problemet?

  8. #118
    Jag löste det genom att som andra tidigare skrivit stängt av ac3 nedmixning

  9. #119
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    OK men är det verkligen en lösning som fungerar ? När jag stänger av AC3 så blir det tyst på vissa kanaler...

  10. #120
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    OK men är det verkligen en lösning som fungerar ? När jag stänger av AC3 så blir det tyst på vissa kanaler...
    Att stänga av AC3 nedmixning kräver ju att AC3-strömmen kan avkodas (Dolby Digital 5.1-dekoder) av det som sitter i andra ändan av din digitala ljudöverföring (HDMI-kabel eller optiska ljudutgång). Exempelvis en hemmabioförstärkare. En TV brukar ju i regel inte ha det stödet (iaf. inte förr, nu kanske det finns inbyggt i var och varannan TV?).

    Så det blir kanske tyst för dig när vissa kanaler sänder i surroundljud/AC3/Dolby Digital 5.1?
    Typ Idol på TV4 HD

    Sedan vet jag inte om det är till någon hjälp till andra men jag tror att när AC3-nedmixning är avstängt behandlas aldrig ljudströmmen av boxen, utan skickas som den är digitalt för att avkodas av kompatibel dekoder i andra ändan och det är därför kan man inte höja/sänka volymen med digitalboxens fjärrkontroll när det är AC3-sändning och nedmixningen är avstängd.

    Så man kan ju försöka ställa ljudet då det inte är AC3-sändning på samma nivå i boxen som när det är AC3, sänka ner ljudet helt på t.ex. TV:n och bara använda förstärkarens fjärrkontroll för att höja/sänka ljudet
    Senast redigerad av Jicarala den 2014-11-09 klockan 21:19.

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 08:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss