Det var ju en mer vetenskaplig test där lonn2se, har fortfarande inte fått tid att justera tallriken men snart så![]()
Jag har haft 100% på TV4, Hits och Series (Samma transponder förresten) sen förra sommaren och har fortfarande det . De nya images är betydligt bättre än de tidigare som var outhärdliga på de flesta HD kanaler men skorrar fortfarande på dom kanalerna jag nämnde. Inte alls som tidigare men ändå.
Jag har externa högtalare på i stereoläge så jag skall höra bättre.
TV3HD och Kanal5 HD etc gick inte att titta på tidigare med AC3 mixer PÅ men är nu helt felfria.
Det måste ju bero på images och inget annat. Jag har ju inte rört parabolen.
Möjligen att de går att minska Symptomen med en NASA Approved Dish som räcker för att få signal från Mars rover. Men vad händer när det är dåligt väder och signal styrkan sjunker. Bingo! Samma fel igen. Jag tror knappast att tallriken modulerar om ettor och nollor för att passa just 400MHz boxarna på vissa transpondrar oavsett väder
Boxarna har ju funkat tidigare och andra modeller kopplade till samma parabol funkar ju också felfritt.
Mupparna på DMM verkar ju sova. Men jag har också hört att DMM är långt ifrån vad dom en gång varit. Konkurrenter med billigare och mycket bättre boxar har nog tippat deras krona på sned om inte helt av... Det som är kvar av DMM lägger väl allt krut på nya modeller.
Mina 2 Cent i debatten innan alla springer och river i tallriken.
Ps
Jag har testat med OpenPLi och OpenATV org img.
Edit: ett antal versioner från denna månad
Senast redigerad av Loranga den 2015-04-21 klockan 18:05.
någon som har något nytt att komma med??