Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Com hem med dilog eller Barcom/Smit moduler ger PROBLEM

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    Ehm, jo det går att uppgradera själv, precis som med firmware och hela den biten. Problemet är ju främst, vem har kvar PCMCIA idag ? de flesta laptops har det inte, och eftersom alla CA-moduler fortfarande har den typen av anslutning så är det ju enkelt att uppgradera själv

    Det är ju sjukt, ska dom ändra vart annat år eller så bara för att motverka kortdelning eller vad det nu är, nej, då kan folk skaffa annan teknik, ta emot via parabol eller liknande. Konstigt är ju också att man förut propsade på att "nu kan man äntligen använda inbyggda boxar". HA, så mycket för det. Fortfarande är det så att externa boxar är säkrast och mest sannolikt att det fungerar.

    TV-bolagen (eller TV- och Film- industrin) vilka typer.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jo jag vet att det går att uppgradera själv OM man har rätt firmwarefil och rätt program för att uppgradera modulen.

    Jag har ingen av dessa och har inte kunnat hitta dessa på nätet heller.
    Det börjar ju bli lite dåligt med pcmcia-läsare på datorer också men det går alltid att ordna.

    Skulle väl gå att läsa ur flashminnet på en uppgraderad modul men sen ska man ju ha själva programmeringsprogrammet för modulen, jobbigt att löda bort flashminnet på varje modul man vill uppgradera.

    MVH



    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Ehm, jo det går att uppgradera själv, precis som med firmware och hela den biten. Problemet är ju främst, vem har kvar PCMCIA idag ? de flesta laptops har det inte, och eftersom alla CA-moduler fortfarande har den typen av anslutning så är det ju enkelt att uppgradera själv

    Det är ju sjukt, ska dom ändra vart annat år eller så bara för att motverka kortdelning eller vad det nu är, nej, då kan folk skaffa annan teknik, ta emot via parabol eller liknande. Konstigt är ju också att man förut propsade på att "nu kan man äntligen använda inbyggda boxar". HA, så mycket för det. Fortfarande är det så att externa boxar är säkrast och mest sannolikt att det fungerar.

    TV-bolagen (eller TV- och Film- industrin) vilka typer.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 22:47
  2. Smit ca-module och commoninterface
    Av virrepirre i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 19:56
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 23:05
  4. Sagem 64160 eller Dilog 550
    Av s70t5 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 11:20
  5. Dilog 550
    Av ynot i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 10:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss