Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: CS med SmartWI, Clone Plus, Card Caster

  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Question CS med SmartWI, Clone Plus, Card Caster

    Hittade det här i en annan tråd.

    Har Canal Digital via satellit. Och jag undrar om utrustning som
    SmartWI, Clone+ och Card Caster.

    -----------------------------------------------------------

    Boxer

    BoxID = Nej
    ChipPairing SD = Nej
    ChipPairing HD = Nej
    HDKanaler = Fungerar inte (SVT1 HD och SVT2 HD fungerar)
    SDKanaler = Fungerar (MPEG4-kanaler fungerar inte)

    Canal Digital via satellit

    BoxID = Nej
    ChipPairing SD = Nej
    ChipPairing HD = Nej (ChipPairing finns förberett i systemet, men ännu inte aktiverat, tidplan okänd)
    HDKanaler = Fungerar (se ovan)
    SDKanaler = Fungerar

    -----------------------------------------------------------

    Det jag undrar är om folk kan svara i tråden, även om ni inte har utrustningen
    själva, men vet med säkerhet att det fungerar. Vi vet redan alla att än så länge
    fungerar SD-kanaler för alla leverantörer vad gäller kortdelning, det
    intressanta är HD-kanalerna.

    Frågor:

    1. Rent teoretisk skulle kortdelning fungerar med dessa system om man har ett
    kort som man (via leverantören såklart) kan koppla till flera boxar. För det
    ska väl gå rent tekniskt i deras system, sedan om man får det är ju en annan fråga eller ?

    2. Fungerar det i dagsläget med kortdelning som det är och man får med sig
    HDTV kanalerna ?

    3. De två tidigare generationerna var den feta svarta lilla boxen plus den platta boxen
    med 250gb hårddisk och inspelning. Båda var sagem boxar tror jag. Och nu är det en
    lite mindre svart box med 500Gb hårddisk plus en liten vit box. Minns inte vem som levererar
    dem. Inte sagem i alla fall.

    Så vilka boxar fungerar kortdelning med och vilka system för CD, samt får man med sig alla
    HDTV kanaler ?

    4. Har inte CD börjat aktivera pair-ing som Viasat har kört ganska länge nu ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ja har testat på boxer med smartwii och alla hd kanaler funkar
    lika med cd med kör den första smarwii med ver 8 kort och mjukvara 1.53

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Tja jag funderar på om det är värt att prova med kortdelning, för man vill ju ha med sig HD-kanalerna annars är det ju inte så intressant. Canal digital knyter korten till de nya boxarna vad jag vet eller ?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag hjälpte en polare dra igång en hemmadelning förra helgen, helt nyinköpt CD abonnemang som han nu delar med 5 boxar, kortet är aldrig insatt i en orginalbox (som det enligt CD ska vara knuten till) och det fungerade hur bra som helst. Kollade kortet innan och det hade den gamla modellen av entitlements, en dag senare hade de nya dykt upp. samtliga kanaler fungerar inkl. HD
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    wildone, ok det låter ju bra, men de kort jag har (två stycken) är knutna till de vita CD boxarna, dessa fungerar inte om man inte ringer upp CD och låter dem lägga in korten i en databas. Sedan om jag ska köra kortdelning, då är ju frågan om smartwi eller clone som är bäst, card caster vet jag inte om den är bättre än de andra.

    Så om kortdelning inte skulle fungera, antar jag att om man kan knyta ett kort till flera boxar så borde kortdelning fungera, ÄVEN om dom skulle låsa korten precis som med viasats system. Jag vill minnas att någon i en annan tråd hade gjort så, knutit ett kort till flera boxar och att det inte var något problem men om så är fallet vet jag inte. Vill ha en felfri fungerande lösning utan att behöva bry mig.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Tjena!
    Jag kör med Clone+ i en Phoenixläsare från TBS. Det har funkat bra så länge jag kör Clone+ i B-läge. Sedan ett tag tillbaka fungerar dock inte Kanal 7 samt TV12 med denna uppsättning. Har kontaktat Clone+ support via e-post, men de verka inte gilla att svara

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har testat smartwii och clone+ på cd vita box
    och det funkar utan problem med hd och allt

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Nu lirar inte Oscam med Clone+ vad jag än gör längre


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    wildone, ok det låter ju bra, men de kort jag har (två stycken) är knutna till de vita CD boxarna, dessa fungerar inte om man inte ringer upp CD och låter dem lägga in korten i en databas. Sedan om jag ska köra kortdelning, då är ju frågan om smartwi eller clone som är bäst, card caster vet jag inte om den är bättre än de andra.

    Så om kortdelning inte skulle fungera, antar jag att om man kan knyta ett kort till flera boxar så borde kortdelning fungera, ÄVEN om dom skulle låsa korten precis som med viasats system. Jag vill minnas att någon i en annan tråd hade gjort så, knutit ett kort till flera boxar och att det inte var något problem men om så är fallet vet jag inte. Vill ha en felfri fungerande lösning utan att behöva bry mig.

    Det funkar om man reggar ett kort mot fler boxar hos CD. Men de parade kanalerna går bara mot en mottagare i taget, den som först zappat in på en sådan. När man sedan zappar till annan kanal så kan annan godkänd reggad box gå in och ta in den pairade kanalen. Kruxet är väl hur många CD boxar man kan ha reggade mot ett kort hos CD.

    Fria linuxboxar behöver ju inte reggas ihop med kort med har ju å andra sidan inte möjlighet att ta in de än så länge två parade C More-kanalerna.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kenta2, jag vet inte, men det var i någon annan tråd som det skrevs om detta, tror man kunde ha ett kort reggat mot max 4st boxar. Men är lite osäker.

    Antagligen för att man ska ha möjlighet att kunna använda ett kort i åtminstone två boxar. Då kan man ju ta med sig kortet till sommarstugan och stoppa in i boxen där och köra. Lite enklare för kunderna då man slipper ta med sig boxen. Men det är ju bara spekulation. Inte säkert det är därför. Å andra sidan kör inte jag kortdelning, blev flera kort istället, kostar lite mer men funkar perfekt, strulfritt och allt sånt. Orkade helt enkelt inte hålla på med linuxbox. Inte ännu i alla fall, för jobbigt att få det att fungera och dessutom kan jag ändå ladda ner det mesta jag delvis vill spara, än så länge. Går det inte så får det vara helt enkelt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 11:45
  2. SmartWI
    Av khasim i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 12:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss