Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Solo2 Transcoding funkar ej.

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kollade i min Duo2 nu. Under Appar -> TranscodingSetup finns en drös med inställningar att peta på. Jag såg dock inget enkelt alternativ för att stänga av transcoding helt och hållet. Dock kan du väl skruva upp kvaliteten där om du tycker att den är för låg som default.
    hur skruvar man upp hastigheten

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    hur skruvar man upp hastigheten
    Det här är inget jag pillat med själv så andra kanske har bättre svar. Men du kan ju prova att skruva upp bitraten till det dubbla t.ex. Sedan såg jag att det finns "Advanced settings" om du trycker på blå knapp. Då får du ännu fler inställningar att leka med. T.ex. kan du välja att skicka ut 720p på transcoding-porten. Det borde ju se rätt bra ut. Tyvärr såg jag inget alternativ att skicka ut i oförändrad upplösning vilket väl är det du efterlyser. Men du får labba med de alternativ som finns och se om du hittar nåt du gillar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det här är inget jag pillat med själv så andra kanske har bättre svar. Men du kan ju prova att skruva upp bitraten till det dubbla t.ex. Sedan såg jag att det finns "Advanced settings" om du trycker på blå knapp. Då får du ännu fler inställningar att leka med. T.ex. kan du välja att skicka ut 720p på transcoding-porten. Det borde ju se rätt bra ut. Tyvärr såg jag inget alternativ att skicka ut i oförändrad upplösning vilket väl är det du efterlyser. Men du får labba med de alternativ som finns och se om du hittar nåt du gillar.
    ska prova dubbla biraten.Såg också Advanced på blå knappen men det händer ingenting när jag trycker på den.En annan sak som jag tyckte det va väldigt jobbigt va att varje gång jag provar nån kanal med vlc på port 8002 så flimmrar det på tv,n.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Om jag minns rätt så skiljer presentationen av plugin't mellan duo2 & solo2 typ pga olika SOC, kan ej kolla nu

    upa:
    /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/TransCodingSetup/plugin.py
    prova att ändra där, garanterar ej att det fungerar :-)
    döp om / ta bort pyo:n och starta om därefter

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    ska prova dubbla biraten.Såg också Advanced på blå knappen men det händer ingenting när jag trycker på den.En annan sak som jag tyckte det va väldigt jobbigt va att varje gång jag provar nån kanal med vlc på port 8002 så flimmrar det på tv,n.
    Ja, jag kom att tänka på det efter jag hade svarat. Du har ju Solo2 och jag har Duo2, kanhända att det skiljer lite på menyvalen för transcoding. Jag vet att transcodingen fungerar på olika sätt på Solo2 och Duo2. Duo2 har väl mer dedikerad hårdvara för transcoding har jag för mig.

    Jag har inga problem med att det flimrar på TV:n om jag använder transcodingen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    8001 går utmärkt.Kan man inte köra bara stream på 8002 som man kör med 8001 utan transcoding.skulle vara bästa lösningen för mig.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    @sikerim
    Är jag trög, eller vad är det du vill göra? Om 8001 fungerar, använd det!

    Eller är din fråga egentligen att du vill streama två olika kanaler samtidigt?

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Ja, visst känns det lite osmidigt att ha en satellitmottagare som man typ inte kan titta på TV med (ingenledigtuner) ?
    Tror nog fortfarande att det är multicast TS vill ha.


    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    @sikerim
    Är jag trög, eller vad är det du vill göra? Om 8001 fungerar, använd det!

    Eller är din fråga egentligen att du vill streama två olika kanaler samtidigt?

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Ja, visst känns det lite osmidigt att ha en satellitmottagare som man typ inte kan titta på TV med (ingenledigtuner) ?
    Tror nog fortfarande att det är multicast TS vill ha.
    Nummer 1 stämmer
    Nummer 2 stämmer

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Ok, jag förstår fortfarande inte problemet, är det så svårt att tala ur skägget?

    Vad ska han manuellt multicasta, ut på nätet? Fungerar inte dubbla tuners med 8001 eller? Kan inte testa själv. Men med singeltuner går det fint att streama samma/olika kanaler från samma transponder till flera klienter via 8001 inom LAN.

Liknande ämnen

  1. Raspberry Pi + Dreambox + Transcoding + Internet
    Av dream099 i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-17, 18:47
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 18:27
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 21:37
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss