Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Nytt moderkort till Dreambox 800 C/T HD SE?

  1. #1

    Nytt moderkort till Dreambox 800 C/T HD SE?

    Hej!

    Någon som vet vadt man kan köpa ett moderkort till en Dreambox 800 C/T HD SE orginalbox?

    Tack på förhand

  2. #2

  3. #3
    Vet du om den fungerar på en originalbox eller om det moderkortet bara fungerar till klon?

  4. #4
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Kan tyvärr inte testa själv, men om du skaffar ett A8P-sim på samma ställe så bör du åtminstone ha en fungerande box om du redan har tuner, nätdel, från en originalbox?
    http://www.mixeshop.com/security-a8p...0se_p1774.html

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Kan tyvärr inte testa själv, men om du skaffar ett A8P-sim på samma ställe så bör du åtminstone ha en fungerande box om du redan har tuner, nätdel, från en originalbox?
    http://www.mixeshop.com/security-a8p...0se_p1774.html
    Tack för svar.

    Jag har ju nästan en helt ny box där moderkortet brann. Har nu beställt och får väl se om den fungerar när jag får hem det, var för snabb och beställde bara ett moderkort..
    Vet du om går att återanvända det sim-kortet som sitter i det trasiga moderkortet.
    Senast redigerad av saigeo den 2014-05-03 klockan 11:27.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Ja det ska gå att använda sim-kortet som sitter i det trasiga moderkortet. Då blir det original image som du ska använda.
    Om det inte duger med det simkort som kanske följer med, sim 2.10?

  7. #7
    Ok, får väl prova mig fram när jag får hem moderkortet

  8. #8
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av saigeo Visa inlägg
    Tack för svar.

    Jag har ju nästan en helt ny box där moderkortet brann. Har nu beställt och får väl se om den fungerar när jag får hem det, var för snabb och beställde bara ett moderkort..
    Vet du om går att återanvända det sim-kortet som sitter i det trasiga moderkortet.
    Men hallå . Det är ju 2 års garanti på en original box! Finns ju service ärende rma på dream multimedias hemsida


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  9. #9
    [QUOTE=lonn2se;226088]Men hallå . Det är ju 2 års garanti på en original box! Finns ju service ärende rma på dream multimedias hemsida

    Det hade jag faktiskt ingen aning om. Trodde det var 1 år som gällde, står så på kvittot och det var vad säljaren uppgav när jag kontaktade honom.

    Jag provar att skicka in den och se vad som händer. Synd att jag inte fick reda på det innan jag beställde moderkortet.
    Senast redigerad av saigeo den 2014-05-04 klockan 10:50.

  10. #10
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Ja det var en dåligt påläst handlare du köpt boxen av.
    Här är det http://rma.dream-multimedia-tv.de/RMA/ jag menar, men det har du väl redan sett.
    Fick min ena box lagad här under andra garantiåret så det funkar men tar lite tid (1-2 veckor totalt)
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 09:49
  2. Moderkort till DM800?
    Av Bozze i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 19:37
  3. Nytt Moderkort
    Av Lusen i forum Hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 22:19
  4. [LÖST] Nytt DreamBox NPF & NSF-SSH img 17.10.03
    Av dream2 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 16:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss