Jag har också bilradio, grejen är att jag inte vill ha FM utan jag vill ha DAB+ vilket skulle kunna innebära att det blir mer som digital TV, marksänd DVB-T så att vi kan få ett rikstäckande radionät med alla de stationer som finns, som då också kan sändas över allt i landet. FM är iofs bra vad gäller täckningen men ändå så gammalt.

Alternativt kunde politikerna sluta försöka suga ut pengar från de privata radiokanalerna istället så det blir billigare för dem och att dom kan sända på många platser, dom har ju redan upphört med sändningar på vissa platser pga kostnader. Och det är därför jag irriterar mig på att det inte sänds via satellit också. Det är ju ett perfekt komplement för dem som vill lyssna på radio på jobbet, men inte har något vettigt internet på platsen, plus är mer stationära på sitt jobb.

En annan fördel är ju att man kan plocka ner radiokanalen från satelliten och sedan vidaresända det ut med egen FM sändare (ja vet, olagligt) på kanske 0.5 watt eller så, då kan man få radio på en begränsad yta som man själv styr över.

Iofs så gillar jag att lyssna på radio från andra länder där dom pratar språk jag inte förstår, det som är skönt då är att det blir mer som musik radio, för det är bara musiken man hör, man störts alltså inte av allt pratande som faktiskt är störande till och från, när man förstår vad dom säger. Annars föredrar jag radio från England. Men jag får hålla till godo med NRK för tillfället.