Tror inte FM-bandet skrotas, och jag är inte någon stor förespråkare för DAB eller DAB+ och andra tekniker. Det jag ogillar är att ingen vettig utveckling av FM (eller radio) skett de senaste 10åren. Grejen med radio är helt enkelt att det är billigt att skicka ut och man kan ta del av informationen när man gör annat, speciellt kör bil, eller åker på pendeltåg osv. Streaming och sådant är ju bra, men funkar ju mindre bra när man är i rörelse, plus det kostar pengar. Radio är ju gratis i stort sett.

Man skulle ju kunna göra FM-radio med semi-digitalt. Alltså man skulle ju kunna skita i ny teknik och istället ha krav FM-radio fast uppdatera det så man får en digital del, så att dom som skaffar nya radios kan få information matad till sin radio via en del av FM-bandet som man istället kör 2G,3G och 4G på eller något i den stilen. Så man får någon form av simplare kommunikation, typ som "appar" för android och liknande. Eller som text-tv fungerar. Ni förstår vad jag menar. Vore ganska fint tycker jag. Ett mellanting istället för att gå över till DAB DAB+ osv som kostar en satans massa pengar och egentligen bara är samma SKETNA radio, fast digitalt. Jag tror folk vill ha en annan typ av radio helt enkelt.

Det som går emot radion är ju hur sjukligt mycket reklam det är numera, precis som på TV.

Mitt sätt att undvika jobbig radio reklam och prat är helt enkelt att lyssan på utländsk radio, där fattar man nada, och hör bara musiken. Riktigt bra, helt reklamfritt och bra musik. Bättre än SR radio, för där måste man ändå stå ut med allt pladder.

Ni som har CD kan ju prova själva, finns radiostationer där som sänder från andra länder.