Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: dm500hd startar inte

  1. #1

    dm500hd startar inte

    Jag skulle idag stänga av min dreambox (500hd) via fjärrkontrollen men den reagerade inte så jag stängde av på strömbrytaren på baksidan istället.

    när jag försökte slå på den igen kom första problemet, den röda dioden på framsidan blinkade bara till snabbt en gång sen blev den svart.
    efter ca 100 försök så började tillslut den röda dioden lysa konstant "som i standby" men den går inte att starta. den reagerar varken på ON knappen på framsidan av boxen eller via fjärrkontrollen.
    slår jag av boxen igen på baksidan så tar det 100 försök till innan röda dioden börjar lysa konstant. om jag däremot sliter ut kontakten från vägguttaget och stoppar in den igen så lyser den direkt men är i samma läge.
    jag provade att hålla in ON knappen på framsidan samtidigt som jag kopplade ström till boxen för att se om den reagerade men ingenting händer.

    jag har varit med om liknande händelse någon gång med att dioden bara blinkar till ett par gånger när jag försökt starta men sedan har boxen alltid startat upp. då har dock den röda dioden blinkat ca 1 minut innan gröna dioden börjat lysa och jag kommer in och kan se alla kanaler.

    testade också med en annan nätdel utan resultat. dock en 2A om det spelar någon roll?

    någon som har en aning om vad som kan vara fel?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Byt PSU. Minst 3 Ampere.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    testat igen med en ny PSU, men ingen skillnad, den är precis som den var med den gamla.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Prova blåsa om den då.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Dreambox startar inte
    Av zoom82 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 12:40
  2. 800 hd se startar inte ordentligt
    Av dkr1979 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 17:43
  3. DM800se startar inte upp
    Av bofr i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 20:41
  4. Startar inte!
    Av andersg i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 16:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss