Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo -alla klienter?

  1. #1

    Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo -alla klienter?

    Hej!

    Har precis fått igång en rpi med oscam server. Tack för en bra guide!

    Nu undrar jag över detta "Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo. CA-modulen behöver denna för att fungera korrekt" -gäller det alla klienter? Isåfall, blir det inte alldeles för mycket EMM sända till servern då?

    EDIT: Ovan löst. Hittade att AU "alltid" gäller bara servern och sen som vanligt med klienterna. Hur många klienter är lämpligt att ha som AU -två, tre stycken kanske?

    Vilka inställningar ska göras i Alex 2 resp. Oscam server för att det ska fungera så bra som möjligt med många klienter?

    Mvh,
    Wilander.
    Senast redigerad av wilander den 2014-05-16 klockan 09:21.

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det räcker med en som skickar EMM. Är väl bara att ta din box som du har koll på att den skickar EMM. Sedan har jag för lig att man i tex newcs kan slå på AU så att alex blir nöjd men man tillåter inte alex att uppdatera kortet. Kanske finns något sådant i din server med.

  3. #3
    Om jag har förstått rätt så sätter man au=Boxer i oscam.user och det räcker så. Sen som vanligt med den klienten du vill ska skicka EMM.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 19:22
  2. Skillnaden mellan en Alex och en Alex 2?
    Av tobbelobbe69 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 17:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss