Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dream800hd se - klone

  1. #1

    Dream800hd se - klone

    Jag har en klon av en dream 800 hd se.

    den kom med original image. Jag kör med mgcamd och har fått bild i rutan.

    är jag ensam om att kör org image? Borde jag flasha om till newenigma2?

    en annan fråga. Vet ngn om det går att använda ett usb minne somlagringsenhet? Jag stoppade in ett och skapade en mounting point, kunde dock inte ställa in en recording path...

    tacksam för svar

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    svaret på din första fråga, det är som att be någon annan bestämma vilken färg du ska ha på bilen. Använd det DU tycker är bra.

    nr 2 ja, det går alldeles utmärkt att använda ett USB som lagringsenhet. Kolla så du skriver exakt rätt på sökvägen
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Ok, jag är ny på detta. Men jag tolkar ditt svar ang image att det är mer en fråga av smak, snarare än att man missar funktionalitet. Jag kör nog vidare på org tills vidare. Känner ni till om det finns risk att lägga in ny image? Har hört att det kan bli problem om man kör en klone

    En annan sak jag just märkte. Jag får in text på vanliga kanaler. Men jag fick inte in ngn text på cmore series, action och emtion. Var det bara temporärt på de kanalerna eller ska man ta hem ngn programvara?

    tack för tipps

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    det är ett problem som bara en tredjeparts programvara som ex. openpli fixar

    annars KAN du gå in på gul x2 välja textspråk, detta måste göras på samtliga kanaler där du saknar text.. sen när du är klar, en soft omstart av boxen så sparas inställlningarna
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Klone eller inte
    Av sat_freak i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 17:28
  2. klone kard
    Av kortmann i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 09:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss