Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tvillingkort

  1. #1

    Tvillingkort

    Hej

    Har funderingar på att skaffa ett tvillingkort till mitt befintliga familjepaket och tog då kontakt med CD och fick svaret att jag måste skaffa en ny box från dem tillsammans med det kortet .
    Känner inte för deras box men om jag nu måste köpa den än då så undrar jag om jag kan använda enbart tvillingkortet till en Vu+ duo2 eller är tvillingkortet låst till deras box som jag får med.....kan jag flytta deras kort mellan olika boxar?

    Har idag familjepaketet till en vu duo och det funkar kanon och får idag flytta runt kortet mellan tvrum och sovrum (vu duo där med)...det går men är lite osmidigt.....och nu när man har en tv i gäststugan 100m bort så är ju kanske inte en kortdelare ett alternativ heller utan bättre med ett tvillingkort men funkar det att användas till mer än deras boxar?

    Hoppas någon kan vägleda mig

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Säg till att du vill ha en TV-modul, den är gratis tror jag t.o.m. sen använder du den bara inte, kortet är "låst" till den enligt CD men det är ingenting att bry sig om, ingen låsning som påverkar något iaf.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Själva vitsen med mottagarna som du nämner är ju möjligheten till kortdelning...endast inom hushållet givetvis.
    Varför flytta kortet mellan rummen?
    Om gäststugan är på din tomt så är det väl bara att dra kabel eller köra trådlöst.

    Kundtjänst är endast intresserade av att lura på dig så många kanaler och låsta plastboxar med så lång bindningstid som möjligt.

  4. #4
    Är det sant!

    Då är ju det ett bra alternativ att välja för jag vill verkligen använda mina vu+ boxar istället för deras boxar som man hör har sina begränsningar och krångel.

    Tack för snabb respons

  5. #5
    Stugan är på tomtmark men vad jag förstår så är det datorer och program inblandade om man skall använda kortdelning inom samma hushåll.......har funderat på det här men min datakunskap har sina begränsningar men är intresserad av en sådan lösning.....vad krävs och hur hittar man en bra vägledning?

    Tack

  6. #6
    Så om jag förstår rätt så om jag väljer alternativet med deras box och kort så är man låst med det men väljer jag modul och kort så är det inte låst med varandra utan kortet kan jag använd i valfri box?

    Vad är Ci+? Tror det heter så är det på deras modul?

    Tack

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ci+ är en standard för TV-moduler.

    Om du redan har ett par Vu+ boxar och vill kortdela mellan dem så behövs ingen extra dator eller liknande. Du kan använda en av boxarna som "serverbox" d.v.s. att programkortet sitter i den. De andra boxarna kan vara "klienter" d.v.s. att de hämtar sina koder från serverboxen. Du behöver alltså ingen extra hårdvara utöver det du redan har. Däremot krävs en del konfigurering och att alla boxarna är anslutna till nätverket.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Mitt tvillingkort är från 2008 och jag var tvungen att ta en ah deras boxar men jag har aldrig satt i kortet i den boxen. Har kört det i vantage boxen och i min mp3.5 brännare. Fungerar fint.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Tvillingkort
    Av Osboda i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 22:04
  2. Tvillingkort
    Av odd 82003 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 15:12
  3. Tvillingkort
    Av goldenboy i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 17:04
  4. Tvillingkort
    Av lassesv i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 12:37
  5. Tvillingkort?
    Av Niklas_101 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 21:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss