Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DM500HDv2 startar ej

  1. #1

    DM500HDv2 startar ej

    Efter försöka att lägga in newnigma2_stable_dm500hdv2_v4.0.10 via web (startat upp den med knappen intryckt) startar inte boxen. Får inte igång den men "knappen intryckt" heller. Brick?!

    Någon som vet vad jag gjort för fel?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Prova lägg in 4.0.9 och kör sen online uppdatering för att komma till 4.0.10 så fungerar det, hade samma fel med en 500hdv2 men imagen fungerade på 3 andra så.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Hi Deas,

    Det låter som ett bra alternativ.
    Har du något tips på hur jag ska få fart på boxen igen?
    Den känns rätt död just nu... När jag skruvar på den så slocknar den röda lampan på kretskortet efter några sekunder och den gröna i displayen blinkar frenetiskt. När jag försökt att flasha den med newnigma2_stable_dm500hdv2_v4.0.10 via DreamUp V1.3.3.11 och USB-kabel så stannar den på "Calculating checksum...". När jag försöker lägga in original image med hjälp av DreamUp får jag följande svar;
    ----------------------------
    Content-Type: text/plain
    Server: secondstage/87
    Cache-Control: no-cache
    Connection: close
    -----------------------------
    Någon ide?

  4. #4
    Har samma problem med 500HDv2
    ----------------------------
    Content-Type: text/plain
    Server: secondstage/87
    Cache-Control: no-cache
    Connection: close
    -----------------------------

    Jag har för mig att boxen har secondstage 88 som levereras orginal i boxen.

  5. #5
    Fick exakt samma fel nu ikväll när jag flashade en 500hdv2 med "newnigma2_stable_dm500hdv2_v4.0.10" via browser.
    All hjälp till en eventuell lösning uppskattas.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Flasha in 4.0.9 istället och köra en uppdateringen inne i newnigma2 menyn så får du 4.0.10
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Försökte att via dreamup lägga in 4.0.9 och fick felmeddelande:
    ----------------------------
    Content-Type: text/plain
    Server: secondstage/87
    Cache-Control: no-cache
    Connection: close
    -----------------------------
    Testade med originalflashen och det fungerade att flasha boxen via dreamup, men hela datorn hängde sig i slutet när "box is flashing from its memory" kommer upp.
    Därefter så gick det att flasha boxen via dreamup med 4.0.9, men när flashningen är klar verkar allt hänga sig igen, den kommer inte vidare utan står kvar under steget "box is flashing from its memory".

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Varför inte via webbif? Håll inne knappen på framsidan och starta boxen, vänta 5 sekunder sen släpp knappen. Använd en äldre ie webbläsare eller kör i kompabillitetsläge.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Varför inte via webbif? Håll inne knappen på framsidan och starta boxen, vänta 5 sekunder sen släpp knappen. Använd en äldre ie webbläsare eller kör i kompabillitetsläge.
    Det fungerar inte, Boxen är tvärdöd och vägrar att gå in i "flashmode" eller startas vanligt. Det enda som händer är att dioderna inuti boxen pulserar lite svagt när jag försöker starta den. Boxen får inget IP över huvud taget.

    Det som känns mest skumt är att när jag äntligen lyckades komma förbi alla felmeddelanden i dreamup och flasha med 4.0.9 så hängde sig precis hela datorn när flashningen var 100% klar och meddelandet "box is flashing from its memory" dyker upp. Detta skedde även när jag testade originalflashen. Både i win7/win8.

    Ska testa lite nya varianter nu under kvällen och återkommer naturligtvis direkt om jag lyckas väcka boxen till liv igen.

  10. #10
    ÄNTLIGEN!!!
    Nu har djävulens avkomma till box återuppstått.
    Trixet för mig var att köra via nätverket OCH comport samtidigt, men att bocka i "use network" knappen. Tidigare har jag endast testat att köra comport ELLER nätverk.
    Tidigare idag så har jag endast testat att köra comport utan nätverkssladden inkopplad (fick felmeddelande), Eller endast nätverk (Fick felmeddelande.)

    Dreamup 1.3.3.1:
    Bocka i "use network"
    Använd datorns IP samt ett "hitta på IP" till boxen, exempelvis 192.168.1.74

    Flashade med: newnigma2_stable_dm500hdv2_v4.0.9

    Klart.

    Nu återstår bara den sedvanliga konfigureringen.

    Vilken CAM rekommenderas till V2 boxarna? Jag har endast kört mgcamd på samtliga andra boxar jag gjort i ordning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 23:48
  2. VU+ Duo startar ej
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 18:57
  3. Vilken image funkar på en DM500HDv2?
    Av spokryttare i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-22, 20:29
  4. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 23:09
  5. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss