Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
Alright så det är så den tar tillbaka alla gamla settings. Kan man inte avmontera boxens hårddisk på nåt sätt så man slipper ta ut hårddisken?
Jag vet inte exakt hur det är med Blackhole. Med OpenPLi var det i alla fall så att om det fanns en backup på hårddisken när man installerade om så drog den in inställningarna därifrån. Vilket ju kan vara en fördel i vissa lägen. Jag har ännu inte installerat om Blackhole så jag vet inte om den gör likadant.

Om du vill radera backuperna från hårddisken så kolla under /media/hdd och radera alla mappar utom lost+found och movie. Jag brukar ta fullbackuper och de hamnar i en mapp som heter vuplus. Om man bara tar konfigurationsbackuper så vet jag inte riktigt var de hamnar, men de borde hamna i en annan mapp under /media/hdd.

Det går nog inte att med kommando avmontera hårddisken så att den inte hittas vid installation. Installationsscripten är ju gjorda så att de söker igenom hårdvaran och letar efter en ev. hårddisk. Men det är ju inte så svårt att tillfälligt lossa SATA-kabeln.