Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Startscript: Köra flera Softcams samtidigt

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Rags32
    Gäst
    Jo, allt skulle bli enklare ser jag, men jag gillar utmaningar! Jag emulerar Linux m.h.a. VMware på min Windows 7-dator. Korskompilering är ganska frustrerande, det må jag säga. :P

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Jo, utmaningar kan väl vara kul i sig.

Själv har jag blivit mer och mer förtjust i små Linux-maskiner med ARM-processor. De tar nästan ingen plats, är helt ljudlösa och drar inte mycket ström (c:a 5W). Jag har två Dockstar och två Raspberry Pi som jag har som "labbservrar". Vill jag testa något kan jag enkelt kasta in det på någon av de maskinerna.

Sedan har jag ytterligare några fler maskiner av samma och liknande typer som tjänstgör som div. servrar runt om i huset. För CS, VoIP-växel, IPv6 gw, filserver m.m. Även om det kan synas onödigt att ha typ en maskin för varje tjänst så är det väldigt smidigt när man labbar och kanske vill starta om eller flytta kablar utan att störa några andra tjänster. Och 5-6 av de här maskinerna drar inte mer ström än en 30W glödlampa. Och allihop ryms på ett hyllplan i min bokhylla om det skulle vara så.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Liknande ämnen

1. Flera master samtidigt är det möjligt ??
    Av nyburgare i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:10
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02
  3. 500hd c/t köra marksänt samtidigt som kabel
    Av LCarlsson i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 22:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss