Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Startscript: Köra flera Softcams samtidigt

  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det borde inte vara någon risk att bränna kortet bara för att du kör oscam + scam samtidigt, scam gör ju inget med kortet.

    Det borde gå att få oscam och scam att fungera samtidigt på samma burk. Men det hänger ju på att allt är rätt konfat och att inga portar kolliderar m.m. Nu vet jag inte exakt hur du har satt upp det men om du kör oscam som klient kan man kanske sätta upp scam som en "remote reader" i oscam så att caid 090F styrs mot den. Jag vet inte vilka konfigureringsmöjligheter det finns i scam för jag har aldrig provat den.

    Jag har motsvarande funktionalitet som du vill åt fast jag använder en Raspberry Pi som jag kör oscam på för CD-kortet. På samma Pi kör jag också CSP med soft-NDS pluginen (motsvarar scam). Som klient på boxen kör jag cccam. Detta funkar så att jag kan se CD-kanalerna och växla till DR och NRK utan problem. Det funkar även för de andra klienterna.
    När jag bara kör Scam så avkodas mitt CD-kort. Kanske har nån annan emulator installerad i sig? Det verkar iaf ske någon form av krock efter att Scam har avkodat exempelvis DR1 och jag har sedan zappat tillbaka till CD-kanalerna. Jag får kolla upp möjligheterna med Scam, men det ser inte så ljust ut på den fronten.
    Senast redigerad av Rags32 den 2014-06-04 klockan 22:46.

  2. #12
    Rags32
    Gäst
    Jag har ingen koll på cardserverproxy, men en idé vore i såfall att köra det pararellt med OScam. Alltså läsa av det som reader i OScam.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    AutoCam, fungerar ju varför inte använda den ????
    (RC blå, grön)

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Det lär inte gå att ha båda cam:arna aktiva samtidigt. Dom kommer ju båda att läsa och skriva till samma devices i linux och det lär knappast fungera.
    Sök på streamboard forum efter oscam-emu och installera den som kompliment till vanliga oscam.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som sagt, jag har ingen koll på scam. Jag föreställde mig att det var en typ av cardserver. Men Volvo3 har säkert rätt när han säger att det blir konkurrens om samma devices i Linux.

    AutoCam vet jag inte vad det är.

    CardServerProxy med softNDS-plugin har jag koll på och den fungerar som en newcamd-cardserver. Det borde alltså gå att lägga in den som en extern reader i oscam. Men CSP går knappast att köra på din Vu+ så då måste du sätta upp den på en annan burk.
    Och ska du ändå göra en annan burk kan du lika gärna lägga oscam där också så har du en riktig cardserver sedan.
    På boxen kan du då välja att köra valfri klient mgcamd, oscam eller cccam.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Fungerar inte denna enkla lösning ??

    TS har scam och oscam redan installerade ??
    oscam som både server/client ??
    autocam ingår by design
    Om nu CAM's är korrekt installerade
    prova sätt oscam som default cam vilket jag tror du redan har ?? ((blåknapp + höger/vänsterpil byter default cam))
    zappa in NRK1, tryck blå, grön och add........ klart
    iterera på de du vill ha annan CAM på än default
    När du sedan zappar från tex TV3 till NRK1 så kommer oscam att termineras och scam att startas.
    ((vad jag inte vet är om det tar längre tid att zappa tillbaka iom du kör server också med det är bara att prova, kör själv server i annan burk))

    fungerade det spara då /etc/BhCamConf

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter som en bra variant!
    Har dock inte använt autocam själv, men det låter som att det är värt att prova för TS.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Det lär inte gå att ha båda cam:arna aktiva samtidigt. Dom kommer ju båda att läsa och skriva till samma devices i linux och det lär knappast fungera.
    Sök på streamboard forum efter oscam-emu och installera den som kompliment till vanliga oscam.
    Det här är nog inte lika enkelt som nyburgares metod, men mer lockande då zappningen måste gå till mycket bättre. Nu ska det byggas på en gång!

  9. #19
    Rags32
    Gäst
    En fråga som jag alltid har haft angående OScam är hur man komprimerar den? Jag kan göra det via SimpleBuild-scriptet, men jag vill lära mig hur man gör det själv.

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    En fråga som jag alltid har haft angående OScam är hur man komprimerar den? Jag kan göra det via SimpleBuild-scriptet, men jag vill lära mig hur man gör det själv.
    Menar du kompilera?
    Du kan kolla under Guider här på forumet. Det finns flera guider som beskriver hur man tankar hem och kompilerar oscam bl.a. Minimes guide och min (Raspberry Pi).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Flera master samtidigt är det möjligt ??
    Av nyburgare i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:10
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02
  3. 500hd c/t köra marksänt samtidigt som kabel
    Av LCarlsson i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 22:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss