Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MB Premium Twin S2 lnb out

  1. #1

    MB Premium Twin S2 lnb out

    Sitter på en Miraclebox Premium Twin HD S2, den har som bekant dubbla tuners med in/out. Just nu använder jag bara Tuner A med en DiseqC switch. Tänkte göra samma installation på tuner B och sedan dra en kabel från (tuner B) lnb out till en annan digitalbox. Om jag inte är ute och cyklar helt borde den boxen bli helt självständig? Alltså inte låst till att titta på samma kanal eller att box nr1 ska vara avstängd för att kunna titta på valfri kanal?

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hassan12 Visa inlägg
    Sitter på en Miraclebox Premium Twin HD S2, den har som bekant dubbla tuners med in/out. Just nu använder jag bara Tuner A med en DiseqC switch. Tänkte göra samma installation på tuner B och sedan dra en kabel från (tuner B) lnb out till en annan digitalbox. Om jag inte är ute och cyklar helt borde den boxen bli helt självständig? Alltså inte låst till att titta på samma kanal eller att box nr1 ska vara avstängd för att kunna titta på valfri kanal?
    Beror på vad du har för LNB också. Sen har jag ingen aning om den uppsättningen gör att den andra digitalboxen självständig.

  3. #3
    Skulle precis in och skriva att jag har 2st Twin huvuden sittandes på tallriken. Så tanken är att koppla från de lediga utgångarna till en switch och sen in i tuner B på MB Premium.

  4. #4
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hassan12 Visa inlägg
    Skulle precis in och skriva att jag har 2st Twin huvuden sittandes på tallriken. Så tanken är att koppla från de lediga utgångarna till en switch och sen in i tuner B på MB Premium.
    Och sen skicka en ny kabel fast som denna gång går från Tuner B till nästa mottagare. Dubbelkollar detta bara.

    Parabol med Twin LNB > Diseqc-switch > två kablar > Twin Tuner > Andra mottagare

    Om det funkar så skulle den andra mottagaren förlora sin självständighet om du spelar in på din Twin Tuner och kollar på en annan kanal.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som Rags32 säger: du kommer bara att kunna använda tuner B eller den andra mottagaren. Inte båda samtidigt. Ev. kanske du bara kan använda den andra mottagaren om MB Premium är helt avstängd.

    Varför inte dra kabeln direkt till den andra mottagaren?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Så här har jag tänkt att det ska se ut.

    LNB Thor&Sirius Twin ---> Switch ---> Tuner A in
    LNB Thor&Sirius Twin ---> Switch ---> Tuner B in ---> Tuner B Ut ---> Box nr:2

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hassan12 Visa inlägg
    Så här har jag tänkt att det ska se ut.

    LNB Thor&Sirius Twin ---> Switch ---> Tuner A in
    LNB Thor&Sirius Twin ---> Switch ---> Tuner B in ---> Tuner B Ut ---> Box nr:2
    Jag förstår precis hur du har tänkt! men varför? Varför drar du kabeln genom B-tunern på MB?
    Det går inte att svara säkert på om det kommer att funka om man inte har exakt en sån box och har provat (jag har ingen). Antingen kommer du att kunna använda ANTINGEN B-tunern ELLER box nr 2.
    Men det kan också hända att MB inte alls skickar vidare signalen när den är påslagen utan kanske bara gör det om den är avstängd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Om du har planen att kunna använda Tuner A & B plus den andra boxen så kommer planen att misslyckas om allt körs igång samtidigt. Så mycket vet vi. Men även om vi bortser från denna situation (säger att du har Quad LNB) så undrar jag om det ens skulle fungera. Skulle det inte uppstå bråk exempelvis om den andra mottagaren skickar Diseqcsignaler?

    Lyssna på atomized och dra en kabel till den andra boxen. Och om du vill använda Tuner B på din MB så bör du införskaffa andra LNB också. Förutsatt att du vill att alla boxar ska vara självständiga oavsett situation.

Liknande ämnen

  1. Miraclebox Premium Twin Combo + Torodial T55 Parabol i Malmö
    Av anelka i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 14:45
  2. Ny Miraclebox premium twin HD, svart bild
    Av rigg63 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-10, 18:33
  3. Problem med Miraclebox Premium Twin HD (2xS2)
    Av timsan i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 10:09
  4. VU+ Duo Twin HD
    Av mr_richard i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:29
  5. twin tuners twin decoders
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 07:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss