Citat Ursprungligen postat av Bamoboy98 Visa inlägg
Hej och tack för svaret. Ja det är det jag vill komma fram till, genom att se kanalerna via internet, inte via ett vägguttag eller parabol. Och det där med att se det från datorn (VLC) går men det är inte särskilt stabilt o bra kvalitet som det visas på min kompis Dreambox. Kanalerna man hittar på internet fungerar inte så bra som det gör på hans reciever. Så det är därför jag undrar om det är någon speciell dreambox man behöver och speciell image med speciella plug-in's osv.

Det där med olaglig kortdelning är något annat. De som säljer i en offentlig marknad med tillåtelse av staten brukar väl inte göra något olagligt... Kanalerna är fria men det finns folk som inte får signal (Nilesat är inte enkel att få in) eller inte orkar med parabol för att det är jobbigt med alla signal brytningar som förekommer då och då. Så det är nog därför det är en laglig sak att köpa dreambox med kanaler man betalar för i topp kvalitet, utan freezes.

Det jag vill komma fram till är att hur funkar det de gör, någon person måste förstå hur det funkar!
Det jag vet om är att: Det är en Dreambox 800HD PVR, den hittar kanalerna bara via internet, man betalar för kanalerna, det är nog bättre än IPTV plug-in's. (Men det kan även vara det).
Killen måste ha ts media plugin på sin dreambox ingenting annat via ts media man får in turkiska,arabiska och kurdiska kanaler helt gratis.
Besök här
http://www.dreamoem.com/showthread.p...hlight=tsmedia