Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dreambox IPTV

  1. #1

    Dreambox IPTV

    Hej jag har läst runt i forumet angående IPTV till Dreambox. Jag undrar hur min kompis får alla de arabiska och kurdiska (mellan östern kanalerna) med sin dreambox utan någon parabol. Jag har sett att det finns speciella boxar som "ATN" som funkar typ bara för att få in de kanalerna men det är inte min sak (för att det är inte Linux hehe). Jag undrar vilken typ av box man behöver och hur man installerar detta med subscription från hemsidor o allt så att jag kan använda någon sorts "Cam" som låter mig se på kanalerna (om det är så det går till).

    Alltså, behöver jag en DVB-C, S eller T dreambox för att få det att funka? Behöver jag ha en HD box som låter mig använda Enigma 2 så att jag kan installera något sorts plug-in eller nåt? Om det är ett Plug-in jag behöver, så snälla länka den mest stabila och bästa kvalitet på stream:en till IPTV plug-in:et.

    Alltså, det jag vill ha är en sådan man köper i t.ex i Skärholmen C (i Stockholm, om någon bor i närheten kanske personen förstår) så finns det araber som säljer sånna här dreamboxar där man först köper boxen från dem och sedan betalar man ungefär 1000-1500 år till dem. Men jag tänkte om vi gör det själv kanske så tjänar jag några hundringar till att göra något roligare med! Tack i förhand guys!

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Är du säker på att du har uppfattat alla delar korrekt?

    Om det verkligen handlar om kanaler som kan ses med en Dreambox utan att vara ansluten till parabol eller annan typ av antenn eller kabel TV-uttag så måste det vara frågan om streaming av kanaler via internet.
    I så fall borde det gå lika bra att se dessa på en PC bara man får fram de rätta adresserna. I det fallet känns det onödigt att köpa en Dreambox för att få såna kanaler.

    Sedan pratar du om att betala 1000-1500 per år till någon annan. Om det i så fall handlar om olaglig kortdelning så är det förbjudet att diskutera sånt i detta forumet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men SNÄLLA !!! Finns det ingen som någonsin läser reglerna för forumet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Är du säker på att du har uppfattat alla delar korrekt?

    Om det verkligen handlar om kanaler som kan ses med en Dreambox utan att vara ansluten till parabol eller annan typ av antenn eller kabel TV-uttag så måste det vara frågan om streaming av kanaler via internet.
    I så fall borde det gå lika bra att se dessa på en PC bara man får fram de rätta adresserna. I det fallet känns det onödigt att köpa en Dreambox för att få såna kanaler.

    Sedan pratar du om att betala 1000-1500 per år till någon annan. Om det i så fall handlar om olaglig kortdelning så är det förbjudet att diskutera sånt i detta forumet.
    Hej och tack för svaret. Ja det är det jag vill komma fram till, genom att se kanalerna via internet, inte via ett vägguttag eller parabol. Och det där med att se det från datorn (VLC) går men det är inte särskilt stabilt o bra kvalitet som det visas på min kompis Dreambox. Kanalerna man hittar på internet fungerar inte så bra som det gör på hans reciever. Så det är därför jag undrar om det är någon speciell dreambox man behöver och speciell image med speciella plug-in's osv.

    Det där med olaglig kortdelning är något annat. De som säljer i en offentlig marknad med tillåtelse av staten brukar väl inte göra något olagligt... Kanalerna är fria men det finns folk som inte får signal (Nilesat är inte enkel att få in) eller inte orkar med parabol för att det är jobbigt med alla signal brytningar som förekommer då och då. Så det är nog därför det är en laglig sak att köpa dreambox med kanaler man betalar för i topp kvalitet, utan freezes.

    Det jag vill komma fram till är att hur funkar det de gör, någon person måste förstå hur det funkar!
    Det jag vet om är att: Det är en Dreambox 800HD PVR, den hittar kanalerna bara via internet, man betalar för kanalerna, det är nog bättre än IPTV plug-in's. (Men det kan även vara det).

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Då verkar det ju klart att det handlar om streamade kanaler.
    Om dessa arabiska, kurdiska, turkiska, persiska kanaler är fria eller inte vet man inte? Kanske har de något system där man måste betala för att få access till dem? I så fall bör det inte diskuteras här eftersom vi inte tillät diskussionen med otillåtna länkar till Viasat och CD kanaler på nätet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Rags32
    Gäst
    Diskussionen är okej för han säger själv att han vill göra det via ett abonnemang.

    Mitt tips är att kolla igenom din kompis bouqets-filer via FTP först och om du ser URL-adresser så vet du att han har illegal IPTV. Om fallet inte är så kollar du om han har något speciellt plugin som kan göra detta. Då är det bara att kopiera pluginet.

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bamoboy98 Visa inlägg
    Hej och tack för svaret. Ja det är det jag vill komma fram till, genom att se kanalerna via internet, inte via ett vägguttag eller parabol. Och det där med att se det från datorn (VLC) går men det är inte särskilt stabilt o bra kvalitet som det visas på min kompis Dreambox. Kanalerna man hittar på internet fungerar inte så bra som det gör på hans reciever. Så det är därför jag undrar om det är någon speciell dreambox man behöver och speciell image med speciella plug-in's osv.

    Det där med olaglig kortdelning är något annat. De som säljer i en offentlig marknad med tillåtelse av staten brukar väl inte göra något olagligt... Kanalerna är fria men det finns folk som inte får signal (Nilesat är inte enkel att få in) eller inte orkar med parabol för att det är jobbigt med alla signal brytningar som förekommer då och då. Så det är nog därför det är en laglig sak att köpa dreambox med kanaler man betalar för i topp kvalitet, utan freezes.

    Det jag vill komma fram till är att hur funkar det de gör, någon person måste förstå hur det funkar!
    Det jag vet om är att: Det är en Dreambox 800HD PVR, den hittar kanalerna bara via internet, man betalar för kanalerna, det är nog bättre än IPTV plug-in's. (Men det kan även vara det).
    Killen måste ha ts media plugin på sin dreambox ingenting annat via ts media man får in turkiska,arabiska och kurdiska kanaler helt gratis.
    Besök här
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...hlight=tsmedia
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  9. #9
    Hej och tack för svaret. Det där med att kontrollera via FTP så kommer nog han att tro att jag hackar honom haha, för att han har ingen aning om hur det fungerar. Även att jag skulle vela se lite hur hans Dreambox fungerar. Saken är att om det skulle va URL-adresser på hans bouqets lista så skulle nog inte den stanna upp efter 1 år (som man betalar för). Och om det skulle vara något Plug-in vet jag inte, men hoppas det, för då skulle allt bli så enkelt. Men då är frågan efter jag skaffat Plug-in:et, Hur ska jag aktivera min års abonnemang?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Killen måste ha ts media plugin på sin dreambox ingenting annat via ts media man får in turkiska,arabiska och kurdiska kanaler helt gratis.
    Besök här
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...hlight=tsmedia
    Tack för svaret Ibrahim. Är kvalitén på TSmedia streamen bra (Speciellt på de kurdiska kanalerna)? Om du kunde kanske göra en video och filma typ 3 sekunder på varje kurdisk kanal och posta den på youtube och länka hit den så tror jag fler än jag skulle uppskatta denna hjälp. Tack i förhand om du gör det Ibrahim, tack igen!

Liknande ämnen

  1. Titta på iptv via din dreambox utan parabol
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 133
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 21:02
  2. Ang: Iptv till dreambox
    Av nbbilal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:21
  3. 2st Dreambox'r + IPTV
    Av MrFiskarn i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 16:31
  4. dreambox+iptv
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 18:32
  5. IPTV box hur ?
    Av elements i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 00:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss