Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
Dreambox med telias modem och rauter (thomson). Funkade för mindre än en vecka sen. Nu ingen bild, flyttar boxen till ett anat ställe, bild! Flyttar tillbaka boxen ingen bild. Internet finns, nätverks test ok, bild finns på gratis kanaler.
Troligt fel, dreamboxen kommer inte ut som den ska eller kommer inte tillbaka med det den ska. Hur tar jag reda på vart problemet ligger. Obs vet att boxen är helt Ok.
Kan telia via automatiska uppdateringar ändrat något som har med portar att göra?? Vet också att det är ett internet relaterat problem pga uteslutningsmetoden. Frågan är bara om jag kan åtgärda problemet själv eller om det är någon annan som äger problemet??
Tacksam om det är någon som förstår problematiken.....Många gråa hårstrån just nu!!!
TomTitt
Hänt mig med. Då Telia uppdaterar mjukvaran så raderas alla dina Lan-inställningar. Har du satt fast ip i boxen så kommer boxen få samma adress som tidigare, annars kanske inte. Jävla skit då dem uppdaterar, jag har pratat med Telias support och "givetvis" så får man olika uppgifter beroende på vem man pratar med. Nån säger att ens Lan inställningar inte ska ändras, men det gör dem. Har du satt portforwarding, så kolla även dessa inställningar. Kan oxå vara borta....Man kan ju tycka att dem borde skicka ett automail med att dem uppdaterat programvaran.....
Kolla att du har senaste programvaran, annars kan du förvänta dig en upppdatering snart:
Kod:
TG799vn v2
Programvaruversion: 10.5.1.Q

Off topic! Nån som lyckats få ut mer än 130mb på TG799'ans wifi?