Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol ?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger

    ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol ?

    Kan man använda kortet i annan mottagare efter att ha haft kortet i originalmottagaren för det står nåt om att den ska uppdatera kortet och identifiera kortet och abonnemanget, jag menar så det inte blir bundet till boxen och bara funkar i den, för jag tänkte jag skulle kunna använda det i mina andra två boxar som är Dreambox och VU+ utan att det blir en massa problem?

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Det fungerar i 'andra' boxar trots att du har parat kortet med orginalboxen.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Det fungerar i 'andra' boxar trots att du har parat kortet med orginalboxen.
    Tack för svaret. Men har ett problem till och det är att jag inte kan använda hdmi kabeln för att det sitter ett kopieringsskydd i boxen för att man inte ska kunna koppla en dator eller annan källa som man kan spela in på, enligt canal digital, och det är min tv tydligen inte godkänd för, har en Samsung 7070 från 2009 har jag för mig att produktion året var, så det står bara hdmii off i displayen på boxen, men jag får ingen kompensation för eller hjälpt med att få det att funka, eller ja det enda dom säger att jag ska göra är att använda scart, jag känner mig verkligen kränkt av dom att jag ska behöva sänka mig så lågt?

  4. #4
    Rags32
    Gäst
    Skumt, min mycket äldre TV klarar av den vita boxen. Iaf... Med rätt HDMI Splitter kan man förbipassera HDCP-skyddet, men tror att det är olagligt. Du får googla fram en som kan förbipassera skyddet. Jag vet nämligen inte exakt vilka som klarar av det.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Tack för svaret. Men har ett problem till och det är att jag inte kan använda hdmi kabeln för att det sitter ett kopieringsskydd i boxen för att man inte ska kunna koppla en dator eller annan källa som man kan spela in på, enligt canal digital, och det är min tv tydligen inte godkänd för, har en Samsung 7070 från 2009 har jag för mig att produktion året var, så det står bara hdmii off i displayen på boxen, men jag får ingen kompensation för eller hjälpt med att få det att funka, eller ja det enda dom säger att jag ska göra är att använda scart, jag känner mig verkligen kränkt av dom att jag ska behöva sänka mig så lågt?
    Vilket skitsnack! Jag har inga problem med den boxen på min gamla TV. Dom får väl byta programvara i boxen, eller ge dig en annan box?
    Sälja in HD-sändningar och sen be kunden använda SCART!?!?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Skumt, min mycket äldre TV klarar av den vita boxen. Iaf... Med rätt HDMI Splitter kan man förbipassera HDCP-skyddet, men tror att det är olagligt. Du får googla fram en som kan förbipassera skyddet. Jag vet nämligen inte exakt vilka som klarar av det.
    Ja det är det verkligen då, okej, men det ska vara samma kopieringsskydd i den som i den jag har, så det är väldigt lustigt att den gör det. :S
    Ja det har jag med hört att det ska finnas, men har inte lyckas hitta nån att köpa än, att det är olagligt bryr jag mig inte om i detta fallet eftersom det är canal digital som tvingar mig att skaffa detta för att kunna utnyttja hd på min tv som jag har betalt för, så det är vad jag kommer att säga om nån frågar mig om det. Sen så står det inget på deras hemsida om detta och till mig så säger dom att det är kanalbolagen som kräver att dom har detta kopieringsskydd och hade jag vetat det innan så hade jag kunnat välja att ta den box som ingick i mitt abonnemang...............!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Vilket skitsnack! Jag har inga problem med den boxen på min gamla TV. Dom får väl byta programvara i boxen, eller ge dig en annan box?
    Sälja in HD-sändningar och sen be kunden använda SCART!?!?
    Ja det kan man verkligen säga att det är och att dom inte har upplyst om att tvn måste klara detta kopieringsskydd, kan man klassa som falsk marknadsföring,
    jag har både mailat och ringt dom om detta och jag fick en ny box, men det var samma problem på den med och då kontaktade jag dom igen och då kunde dom inget göra och dom sa att det var programbolagen som krävde att dom hade detta kopieringssystem för att få rätt att sända deras kanaler, vilket jag inte har hört ett dugg om innan, så kan det vara en falsk anklagelse från canal digital? Ja det är ju exakt så jag med känner med, och jag får ju ändå betala fullt pris på en box jag inte kan använda för att min tv och box inte går ihop, har även anmält detta till plus för så här kan det inte vara.

  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Kör hårt då. Kan inte hjälpa dig finna Splittern, men det kan inte vara svårt att googla fram den. Lär inte säljas i Sverige.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    En lösning kan ju vara att leda HDMI signalen via en AV-anläggning, men du kanske inte har någon förstärkare kopplad till TV:n?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #10
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Ja det kan man verkligen säga att det är och att dom inte har upplyst om att tvn måste klara detta kopieringsskydd, kan man klassa som falsk marknadsföring,
    jag har både mailat och ringt dom om detta och jag fick en ny box, men det var samma problem på den med och då kontaktade jag dom igen och då kunde dom inget göra och dom sa att det var programbolagen som krävde att dom hade detta kopieringssystem för att få rätt att sända deras kanaler, vilket jag inte har hört ett dugg om innan, så kan det vara en falsk anklagelse från canal digital? Ja det är ju exakt så jag med känner med, och jag får ju ändå betala fullt pris på en box jag inte kan använda för att min tv och box inte går ihop, har även anmält detta till plus för så här kan det inte vara.
    De har faktiskt rätt om att programbolagen kräver detta. För att stoppa folk från att fixa okrypterade inspelningar etc (som Dreamboxen redan gör) och dela via nätet så har andra sidan atlanten, Premier League osv koll på de senaste skydden. Det händer ofta annars att bolagen skiter i många av kraven bara för att få det att rulla bättre för kunderna.

Liknande ämnen

  1. Byta LNB på Canal Digital parabol?
    Av micke2004 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 16:07
  2. Två LNB på Canal Digital parabol?
    Av FCIK i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 19:38
  3. canal digital parabol..
    Av bocaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 16:26
  4. canal digital utan parabol
    Av lovecard i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 10:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss