Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Cloud ibox 2 eller ibox 2+?

  1. #1

    Cloud ibox 2 eller ibox 2+?

    Vilken av dessa två boxar skall man välja om man nu måste välja en av dessa kineser, Cloud ibox 2 eller Cloud ibox 2 Plus?
    Vad är skillnaden på dessa, de går ju båda på t.ex. Openli4.0 och samma processor?
    Fungerar det att köra oscam server på dessa för hemmabruk och delning med C.D. och Viasxat(utan hd)?
    Tackar för svar från någon som vet.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    varför inte välja något annat då vu+ eller

  3. #3
    Jo, nu är det ju inte jag som skall ha den men självfallet är Vu+ eller dreambox betydligt bättre.
    Hade hoppats på att någon hade provat på dessa här ute bara.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    varför inte välja något annat då vu+ eller
    Har du någon koll på var man kan hitta en billig Vu+ HD dvb-s2 eller DM låda som kör original Openpli, även om den är en kines, men samtidigt är bättre än ibox 2 plus?
    Ber om ursäkt om jag börjar låta som en rasist men ni förstår nog vad jag menar.

  5. #5
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av levitan Visa inlägg
    Har du någon koll på var man kan hitta en billig Vu+ HD dvb-s2 eller DM låda som kör original Openpli, även om den är en kines, men samtidigt är bättre än ibox 2 plus?
    Ber om ursäkt om jag börjar låta som en rasist men ni förstår nog vad jag menar.
    Cloud IboxII+ from Yojia är helt ok. Som svar på ditt första inlägg. Har handlat flera olika boxar från dem, och servicen har alltid varit juste. Hade problem med ett moderkort till en box och då skickade dem mig ett nytt. Pm mig om du vill ha mer info..
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Cloud IboxII+ from Yojia är helt ok. Som svar på ditt första inlägg. Har handlat flera olika boxar från dem, och servicen har alltid varit juste. Hade problem med ett moderkort till en box och då skickade dem mig ett nytt. Pm mig om du vill ha mer info..
    Trevligt att ha någon att snacka med och jag ser nu att du har de boxar som jag bl.a. tittat på den senaste tiden. Har pysslat med detta förr i tiden mer än tio år sedan.

    Haha, det är just Yojia som jag fastnat för då jag frågat runt lite och de gav mig länk till boxens forum och en annan sida för mjukvaran. Det är många olika tillverkare av "images" som stöds och verkar uppdateras lika ofta som originalen.. dvs OpenPli, openATV och kanske de fem andra också.

    Jag får PM'a dig senare men är nyfiken på hur du använder dina boxar och hur prestandan är på tex skyboxen, iboxen och om du använder dig av någon egen server eller lånar med alla de satelliter som du ser på. Själv har jag både fasta skålar och med motor.

    Du har inte tittat på mini Vu+ Solo2, skall vara mycket lik Vu+ Solo2 så när som hur fläkten sitter och avsaknaden av en usbport och front displayen. Undrar om någon provat "original images" på denna box eller om det är patchade som gäller även för denna box.
    Även nyfiken på om PVR fungerar samtidigt som man zappar andra kanaler på samma satellit.

    Tack för ditt svar och ni andra som kanske är på väg.
    Senast redigerad av levitan den 2014-06-27 klockan 21:21. Anledning: jag kunde... ;-)

  7. #7
    Nu ser det även ut som om två versioner av Cloud ibox4 har börjat säljas.. en med 500mhz och den andra med 1300mhz och den sista har plats för tre tuners.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av levitan Visa inlägg
    Jo, nu är det ju inte jag som skall ha den men självfallet är Vu+ eller dreambox betydligt bättre.
    Hade hoppats på att någon hade provat på dessa här ute bara.
    Jag har tidigare kört DM800. Senaste halvåret har jag kört Cloud ibox 2, visst finns skillnader men "betydligt bättre" förstår jag inte (jo, jag vet att är en supertönt som kan påstå nåt sånt...). Men kanske menar Du att Cloud ibox 2 ofta börjar krångla mjuk- eller hårdvarumässigt efter en tid? DET vore ju för mig i så fall en avgörande skillnad!
    Tacksam att få veta om Du eller nån annan märkt att nån sånt kan inträffa med
    Cloud ibox 2 (eller plus-varianten) (annars köper jag en sån box till)
    Senast redigerad av ingebern3 den 2014-07-20 klockan 23:02.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    115
    Tackad
    2 gånger

    Funkar openpli på båda ?

    Problemet brukar vara swe text på lite udda boxar.
    Typ skybox..
    Men funkar openpli så är det ju super.

Liknande ämnen

  1. CLOUD-IBOX (VU solo clone?)
    Av bbra2000 i forum Övriga mottagare
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2015-05-12, 09:30
  2. Dreambox remote till Cloud iBox?
    Av levitan i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 21:32
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 13:57
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 18:18
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss