OK, några samlade frågor:
janhin64: Jag kommer köra PC i Kina med W7. Men behöver jag verkligen ett gratiskonto på dyndns? Kommer jag inte komma förbi Telias server annars? Tycker det borde funka med den IP jag fått mig tilldelad eftersom den är konstant under långa perioder. Jag kommer bara använda port forwarding under kommande veckan, har inget behov annars.
mattheo: Du får ursäkta mig eftersom mina kunskaper gällande nätverk är begränsade. När du skriver port 80 för webif antar jag att du menar en dator hemma med webläsare som jag normalt använder inom mitt nätverk för att ansluta till min DB via webif? För just min router (TP-Link WDR4300) behöver både en service port (dvs extern port) och en intern port anges per lokal IP-adress, se bild nedan. Skall jag ange port 8001 som service port för den lokala IP-adressen till DB (och inte ange någon intern port) samt port 80 (eller helst någon annan port, enligt din rekommendation ovan) som intern port för den lokala IP-adressen som min vanliga hemmadator med webläsare har (och inte ange någon service port)?
bild.jpg

Svara med citat