Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Parabol med två LNB från Kjell & Co (Nordenpaket) - någon som använder?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    goldfish1977, ÅH vad drygt, jo, har man aldrig ställt in en parabol förut så är det lite jobbigt.

    Men efter lite "mekande" så börjar man förstå hur det funkar, för så komplicerat är det inte och starka satelliter hittar man ganska lätt, har man inte instrument så tar det bara längre tid att kolla av med boxen och TVn vilken satellit man har. Men det är i stort sett bara det. Ett annat "trix" är ju om man tittar i sitt område, så brukar det redan finnas paraboler monterade, oftast så pekar dessa på CD eller Viasat, då vet man vilken riktning den egna parabolen ska peka, går lite fortare då att ställa in parabolen.

    Jag brukade hitta en satellit direkt, ställer in parabolens i höjdled så jag får mycket stark signal, sedan är det bara vrida den i vertikala ledet så plockar man upp satellit efter satellit. Sedan bara hitta just rätt satellit, så är det klart.

  2. #12
    Ny dag, nya utmaningar och problem...

    Nu har jag köpt en ny satfinder och bytt till Inverto Black Ultra-LNB och tror att jag får för stark signal och därmed ingen signal/bild på TV:n: Se mitt andra inlägg om just detta problem: http://www.comhit.net/showthread.php...350#post228350

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Behövde du byta LNB? Har du en stark signal med vad du har då blir det inte bättre.

    Black ultra är bäst vid "svår mottagning" som Astra2 och vid långa kablar.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    goldfish1977, har du lite kablar, dämpningar osv, då kan det funka bra. Jag har samma problem med mitt mätinstrument, behöver köra signalen från LNBn genom en dämpning, splitter och något annat, för annars blir det för stark signal och instrumentet visar fel.

    Ofta gör det ju inget om signalen är för stark via parabolen, det brukar kompenseras av att man t.ex. har lång kabel, och eventuell någon splitter eller dämpning på vägen.

Liknande ämnen

  1. Är det någon som använder swap?
    Av Compoze i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-19, 02:13
  2. LNB huvud från kjell.com
    Av ppalm i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 16:23
  3. Någon som använder Slingbox?
    Av 2look4me i forum Slingbox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 01:28
  4. Någon som använder dvbdream?
    Av Ascent i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 10:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss