Ok, jag förstår, jag är också inne på det spåret, orkar inte pilla längre med prylar. Men du kanske behöver flera prylar då, t.ex ett NAS, och sedan kanske någon annan enhet som kan skicka ut IPTV i ditt LAN eller vad du nu behöver. Och begränsa dig inte till prylar i Sverige, utan försök hitta det du behöver först så du har lite koll på vad som finns osv. Sedan kan man börja fundera på hur man ska få tag i prylarna.

Den här var ju grym

http://www.tbsdtv.com/products/tbs2922-moi-pro.html

Fast den kostar säkert mycket pengar.

Det finns ju fina grejer men problemet är ju just att det kostar pengar, jag var också ute efter NAS förut för att lagra filer osv, men det blev inget med det. Enheterna var för slöa i praktiken (alltså IRL tester i tidningar), och det fanns andra begränsningar. Jag skyfflar filer med USB minnen istället om jag behöver det. Plus att jag kör med SATA USB3 docka, och har min lagring av filer på hårddiskar, inte så säkert, men prismässigt är det bra. Bränna skivor är ju meningslöst numera, får ju inte plats med något och blu-ray skivor är för dyra, dom kommer nog aldrig ner i pris.

Hårddisk lagring är fint men frågan är om det finns NAS där hårddiskarna kan stå i standby om man inte använder dem, jag vill inte ha hårddiskar som går aktivt hela tiden, onödigt slitage, bortsett från om man har ett litet nas med bara någon terrabyte kanske ?