Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Få in TV6 via satellit som CD kund?

  1. #1

    Få in TV6 via satellit som CD kund?

    Tjena!

    Finns det någon möjlighet att få in TV6 via satellit och Canal Digitals utbud på en och samma digitalbox?

    Antar att man i så fall måste köra med en Dreambox med en Viasat SoftCAM eller?
    Personligen tycker jag att det borde räcka med att ställa in parabolerna på varsin satellit och sen bara ringa Visat och be dem aktivera gratis kanalpaketet. För man behöver ju inte ett Viasat kort, "bara" en godkänd digitalbox om jag har förstått rätt.

    Förövrigt så svamlar jag väl bara men ändå.

    MVH
    Mattias

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    TV6 ingår vad jag vet inte i det s.k. "frikanalspaketet" hos Viasat. Det försämrades och om det finns kvar så tror jag att det bara omfattar SVT-kanalerna.

    Så antingen gör man som du beskriver fast man blir nog tvungen att betala för ett Viasat-ab av något slag.

    Eller också kan du ta in TV6 från marknätet. Vissa boxar har både DVB-S2 tuner och DVB-T tuner så du kan ta CD:s utbud med DVB-S2 tunern och Boxers fria kanaler med DVB-T tunern. Vu+ boxarna har möjlighet att ansluta en extern DVB-T tuner via USB. Jag kör så med min Vu+ Duo2 där jag tar in CD:s utbud via satellit och har anslutit en DVB-T tuner via USB för att ta in TV6 från marknätet. Det fungerar strålande!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Hur är bilden egentligen då med marksända kanaler?

    Har under hela mitt 22-åriga liv varit bortskämd med endast satellit tv och är rätt kräsen vad det gäller bildkvalitet. Man har ju hört mycket skit om marksänd television, men det är klart att den kan ha blivit bättre, alternativt att det har varit gnällpottor som spytt galla för nöjets skull.

    Tack för svaret förresten!

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag är väl kanske en 'gnällpotta', men du får betydligt sämre bild med Boxer (bortsätt från HD-sändningarna som ändå inte fungerar med kortdelning).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Blackbeard Visa inlägg
    Hur är bilden egentligen då med marksända kanaler?

    Har under hela mitt 22-åriga liv varit bortskämd med endast satellit tv och är rätt kräsen vad det gäller bildkvalitet. Man har ju hört mycket skit om marksänd television, men det är klart att den kan ha blivit bättre, alternativt att det har varit gnällpottor som spytt galla för nöjets skull.

    Tack för svaret förresten!
    Jag tycker att bildkvaliteten på TV6 via min USB-anslutna DVB-T tuner är likvärdig med de andra SD-kanaler jag ser via satellit. Jag är också rätt kräsen på bildkvalitet men i detta fallet ser jag ingen märkbar skillnad.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Rättelse Marksänd HD går utmärkt att köra kortdelning, dock så krävs att man använder en Modul med CI+ och Alex-CS klient för att det ska fungera.
    Kör själv Miraclebox premium twin hd med CI+ Boxer modul och Alex...funkar kanon.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Rättelse Marksänd HD går utmärkt att köra kortdelning, dock så krävs att man använder en Modul med CI+ och Alex-CS klient för att det ska fungera.
    Kör själv Miraclebox premium twin hd med CI+ Boxer modul och Alex...funkar kanon.
    Ok, jag skulle ha skrivit att det ej fungerar med softcam.
    Ber om ursäkt och tackar för rättelsen :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Ok, jag skulle ha skrivit att det ej fungerar med softcam.
    Ber om ursäkt och tackar för rättelsen :-)
    Rättelse igen! Om du kan få ut de nödvändiga keys som används för pairingen eller vad det nu är för skydd så kan du lägga in stödet i OSCam för att få kortdelning att fungera. Därmed kan du få det att fungera med softcam!

  9. #9
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Nej inte HD kanalerna då den kräver CI+, och OSCam stöder inte CI+
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #10
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Nej inte HD kanalerna då den kräver CI+, och OSCam stöder inte CI+
    Kräver CI+? Så alternativet för att avkoda HD-kanalerna är endast via CI+-modul? Finns inga boxar t.ex. för skulle det finnas boxar att ta nycklar ifrån så bör det utan tvekan gå att lägga in stödet för OSCam.

Liknande ämnen

  1. C More-kund Boxer och C More Hits
    Av Freelock i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-23, 09:56
  2. BBB kund med attack i brandväggen
    Av Erase i forum IP-TV
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 22:19
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:34
  4. satellit fel.
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 19:27
  5. [LÖST] Satellit
    Av DaLLeSaT i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss