Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: cardshering server

  1. #11
    okey tack för hjälpen

    blir nog att jag bara bygger en billig enkel pc på komplett gör 1000 lappen och kör det som server

  2. #12
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    okey tack för hjälpen

    blir nog att jag bara bygger en billig enkel pc på komplett gör 1000 lappen och kör det som server
    Vad är det som du tänkte göra med servern? Bättre svarstider?

  3. #13
    hade inte tänkt så mycket mer en att ha den som en cardsharing server och sen att kanske jag och 3-4 polare kan spela lite minecraft inte mer en så

  4. #14
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    hade inte tänkt så mycket mer en att ha den som en cardsharing server och sen att kanske jag och 3-4 polare kan spela lite minecraft inte mer en så
    Ok! När du ändå använder dator så bör du lätt titta på hur du kan överklocka korten. Betydligt snabbare avkodning av kanalerna etc.

  5. #15
    okey jag är inte så insatt i överklockning förutom lite på processorn som det såklart kommer bli men ahh sen kan du ju överklocka grafikkortet men det ska väl inte behövas?? eller finns det mer en så att överklocka?

  6. #16
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    okey jag är inte så insatt i överklockning förutom lite på processorn som det såklart kommer bli men ahh sen kan du ju överklocka grafikkortet men det ska väl inte behövas?? eller finns det mer en så att överklocka?
    Bara kortet/korten behöver överklockas. Så datorn påverkas inte.

  7. #17
    okey förlåt nu känner jag mig redig dum här... men vad är det för kort vi snacka om?

  8. #18
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    okey förlåt nu känner jag mig redig dum här... men vad är det för kort vi snacka om?
    Parabolkorten som du sen skulle skaffa från Canal Digital och Viasat.

  9. #19
    okey nu är jag med ^^ förlåt mig okey men vad får jag för fördelar med att klocka dom, får googla runt lite på det och se vad man hitta

  10. #20
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Överklockning av programkort ger snabbare kanalbyten (när du har många boxar anslutna till din server), men ökar risken för att sabba kortet.

    Ett CD-kort går i 5.0MHz i en standardmottagare (förutsatt att den tar hänsyn till ATR).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-12-05, 20:30
  2. CARDSHERING?##"=!
    Av ttony i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 19:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss