Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: cardshering server

  1. #1

    cardshering server

    hej alla här på comhit!!

    nu är det så att jag blev medlem idag och detta är mitt första inlägg så hoppas jag inte gör nån arg nu eller bryter några regler??

    men så nu till frågan

    nu är det så att jag har köpt hem 3 st ny dreamboxar en 8000 HD och 2 DM 600 s för att ha i hemmet.
    dom är konfade och klara för att ta i mot både Viasat och canal digital men nu är det så att jag tänkte bygga en linux server från grunden för att använda den som en cardsharing server sen lite annat med kanske lite minecraft eller så

    hade bara behövt lite hjälp och tips då jag inte är så kunnig på hådvara bara mjukvara med att hitta en billig server som man kan använda eller kanske att nån vänlig person kan bygga en på inet eller komplett och länka lite kundvagnar, har själv ingen aning när det gäller servrar vad man behöver ha i eller nått sånt. sätta ihop den och så kan jag själv det är just bara vad jag behöver för delar i den jag behöver hjälp med och bara så alla vet det är bara för mig och min familj så jag ska inte dela ut massa kanaler och ta betalt för att så ingen tror det

    Tack i förhand

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det behövs ingen kraftfull maskin för att köra en cardserver. Det går på nästan vad som helst som kan köra Linux.
    Om du tittar under Guider här i forumet så hittar du en beskrivning hur man sätter upp en cardserver på Raspberry Pi, det är väl nästan det billigaste alternativet om du ska köpa något.

    Men eftersom du vill ha din Linux-server till andra saker också så varför inte starta på en avlagd gammal PC? En PC som är några år gammal är en utmärkt första Linux-plattform och kan köpas billigt eller kanske t.o.m. att man kan få en gratis av någon som har uppdaterat. Det enda du behöver köpa till sedan är kortläsare och de kostar inte många hundralappar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    hej alla här på comhit!!

    nu är det så att jag blev medlem idag och detta är mitt första inlägg så hoppas jag inte gör nån arg nu eller bryter några regler??

    men så nu till frågan

    nu är det så att jag har köpt hem 3 st ny dreamboxar en 8000 HD och 2 DM 600 s för att ha i hemmet.
    dom är konfade och klara för att ta i mot både Viasat och canal digital men nu är det så att jag tänkte bygga en linux server från grunden för att använda den som en cardsharing server sen lite annat med kanske lite minecraft eller så

    hade bara behövt lite hjälp och tips då jag inte är så kunnig på hådvara bara mjukvara med att hitta en billig server som man kan använda eller kanske att nån vänlig person kan bygga en på inet eller komplett och länka lite kundvagnar, har själv ingen aning när det gäller servrar vad man behöver ha i eller nått sånt. sätta ihop den och så kan jag själv det är just bara vad jag behöver för delar i den jag behöver hjälp med och bara så alla vet det är bara för mig och min familj så jag ska inte dela ut massa kanaler och ta betalt för att så ingen tror det

    Tack i förhand
    Du har nog missuppfattat det hela med att bygga en server och förväxlad det med pirat-tv vilket inte är konstigt för båda delar namnet Cardshare. Du kan ej ta emot pirat-tv för att sedan bygga en egen server och det är dessutom direkt olagligt numera att ta emot pirat-tv sedan 1 augusti.

    Gällande varför du har förväxlat det hela är enkelt. Att äga en server är dyrt för du måste ringa både Canal Digital och Viasat för att fråga om abonnemang varpå du får ett kort samt boxar. Det är med korten som du skapar din egna server. Med dessa abonnemang ligger du redan på 1000 spänn i månaden att betala. Det enda du sparar pengar på är att slippa betala för så kallade tvillingkort.

  4. #4
    va nu tror jag du missuppfattat mig... jag ska köpa et eget kort från Viasat säger vi sen ska jag ha en kortläsare inkopplad i servern som jag ska bygga som där efter ska dela kanaler till mina 3 digitalboxar som jag har i sovrummet vardagsrummet och i min dotters rum

  5. #5
    okey tack för tipset så helt enkelt skulle jag kunna bygga en snabbt på komplett en vanlig pc för typ 1000-1500 med en gammal pentium processor typ och köra det som server då asså?

  6. #6
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kimber Visa inlägg
    okey tack för tipset så helt enkelt skulle jag kunna bygga en snabbt på komplett en vanlig pc för typ 1000-1500 med en gammal pentium processor typ och köra det som server då asså?
    Pretty much.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Tackad
    4 gånger
    Du har ju 3 boxar. Dela från en av dom bara.

  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Biasse Visa inlägg
    Du har ju 3 boxar. Dela från en av dom bara.
    Tycker jag också är smartare.

  9. #9
    jo visst är det smartare men läser ni hela inlägget ska jag inte enbart ha det till att dela kanaler på, för tänkte så med från början men blev lite mer planer på själva servern

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Tackad
    4 gånger
    Då får du nog fråga nån som spelar vad som krävs för en kortserver kan du köra på en p2 typ.

Liknande ämnen

  1. Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-12-05, 20:30
  2. CARDSHERING?##"=!
    Av ttony i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 19:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss