Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: DM 800hdSE clone med AP8 sim flashning

  1. #1

    DM 800hdSE clone med AP8 sim flashning

    Hej,

    Jag har två stycken Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner with Security SIM A8P WLAN clones. De fungerar i det stora hela mycket bra.
    Min fråga kan jag verkligen använda orginal mjukvara firmware och samt latest mjukvara från newenigma2?

    Om detta är fallet hade jag verkligen uppskattat att få instruktioner om hur man flashar och vad man skall tänka på att backa upp mm.

    Postar detta för jag vill kunna flasha dem själv samt veta vilken flashmjukvara som är lättast och bäst att använda.

  2. #2
    Medlem Nille_DMs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    61
    Tackad
    5 gånger
    Svaret är ja, du kan använda "originalmjukvara" på dina cloner.

    flashning= slå av boxen (på brytaren på baksidan), håll in powerknappen på framsidan medans du slår på strömbrytaren, håll kvar powerknappen tills **STOP** kommer upp i displayen.

    Se till att du har boxen ansluten till ditt nätverk. Det bör dyka upp en IPadress i displayen ex. 192.168.X.X

    Surfa in på den adressen med valfri webläsare och välj firmware upgrade.

    Alla images flashas på detta sätt.

    Om du redan har en konfigurerad image så kan du ladda hem TS-Panel (googla skiten) och göra backup på dina inställningar. sedan ladda in dem i din nya image. observera att inte alla inställningar kommer med. men det mesta iaf.

    Många förespråkar OpenPli när det gäller images. Den funkar fint och är lättanvänd. Jag personligen föredrar nån icvs image typ RamiM

    Men smaken är som baken,

    Lycka till
    ______________________________________________
    Kör numer med Vu+ Duo2. 2xS2 + C/T tuner. har övergett drömlådorna

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-09, 19:03
  2. 800hdse Wlan
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-22, 20:57
  3. Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2
    Av Bengt1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 05:23
  4. Inga kanaler efter flashning dm800se clone
    Av erik2 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 18:55
  5. Flashning ny 800hd se clone
    Av tools i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss