Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Nytt bredband inga kanaler

  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är klart att man kan gå igenom 65000 portar om man vill. Men vad ska man leta efter? Och hur ska man skilja cs-trafik från annan trafik? Det är där problemet ligger.
    CS-trafiken är krypterad med en nyckel du själv väljer (i alla fall om du kör newcamd-protokollet). Och portar väljer du också fritt helt själv. Så vad ska de leta efter?
    Vad tror du DES-nyckeln fyller för funktion i newcamd-protokollet?
    Och DES-nyckeln som är i princip alltid 0102030405060708091011121314. Supersäkert...

    Du kan ju leka lite själv med detta i OSCam!

    Testa med att byta ut lösenordet i din server = OFF
    Testa med att byta port = ERROR

    Skulle Com Hem gå igenom detta så behöver de alltså enbart gå efter OFF = "Vi vet att det pågår CS här"

  2. #12
    Kontentan av dessa saker är de då att även om jag stoppar i en internetsticka i baken på DM boxen så är det stängt från ComHem??
    Alltså att spärren fortfarande kommer att bestå?

  3. #13
    Då har jag alltså skitit i det blå skåpet kan man säga.

  4. #14
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mr_jacob Visa inlägg
    Kontentan av dessa saker är de då att även om jag stoppar i en internetsticka i baken på DM boxen så är det stängt från ComHem??
    Alltså att spärren fortfarande kommer att bestå?
    Exakt. Men som sagt. Har du kort och allt > Ring Com Hem och klaga

    Men om du har sysslat med CS så har du ändå tur för enligt surret jag hörde så ville inte Com Hem stänga av kablarna utan de anmälde alla personer de hittade med CS till polisen som vägrade att knacka dörr.

  5. #15
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Känns lite som en gråzon...om Comhem försöker avkoda krypterad trafik så är det olaga intrång och olaga avlyssning...
    Krypterad trafik kan ju lika gärna vara någon form av VPN tunnel, ftp överföring, VoIP kommunikation...ext...
    Senast redigerad av Minime den 2014-08-24 klockan 14:57.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Och DES-nyckeln som är i princip alltid 0102030405060708091011121314. Supersäkert...

    Du kan ju leka lite själv med detta i OSCam!

    Testa med att byta ut lösenordet i din server = OFF
    Testa med att byta port = ERROR

    Skulle Com Hem gå igenom detta så behöver de alltså enbart gå efter OFF = "Vi vet att det pågår CS här"
    Det här är rent nonsens du svamlar om! Jag råder dig att ta reda på lite om hur saker faktiskt fungerar innan du börjar fantisera...
    Det finns inget som helst fakta i det du säger!

    1. Är man så dum att man kör med DES-nyckel 0102030405060708091011121314 så får man väl skylla sig själv.
    2. Det här är fullständigt obegripligt "Testa med att byta ut lösenordet i din server = OFF"! Vad menar du egentligen?
    3. Det här är lika obegripligt "Testa med att byta port = ERROR"!

    Du bara slänger ur dig en massa saker utan att ha en aning om hur det egentligen fungerar...

    Sanningen är att har man valt en bra DES-nyckel, och kör på en random port så kan Comhem eller någon annan inte se vilken typ av trafik som pågår. Det är som att leta efter en nål i en höstack. Om Comhem skulle skaffa utrustning för att knäcka krypteringen på all trafik som går genom deras nät så skulle de behöva superdatorer och ägna sig åt signalspaning på en nivå som ligger över FRA. Är du så dum att du tror att de har resurser till att hålla på med det?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_jacob Visa inlägg
    Kontentan av dessa saker är de då att även om jag stoppar i en internetsticka i baken på DM boxen så är det stängt från ComHem??
    Alltså att spärren fortfarande kommer att bestå?
    Strunta i allt nys som Rags32 häver ur sig. Dina problem beror med all säkerhet på mycket enklare saker. T.ex. har du kanske fått ett annat nät när du bytt bredbandsleverantör och behöver ändra dina inställningar för default gateway eller DNS.
    Men som sagt: här supportar vi inte kortdelning utanför det egna hushållet!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det här är rent nonsens du svamlar om! Jag råder dig att ta reda på lite om hur saker faktiskt fungerar innan du börjar fantisera...
    Det finns inget som helst fakta i det du säger!

    1. Är man så dum att man kör med DES-nyckel 0102030405060708091011121314 så får man väl skylla sig själv.
    2. Det här är fullständigt obegripligt "Testa med att byta ut lösenordet i din server = OFF"! Vad menar du egentligen?
    3. Det här är lika obegripligt "Testa med att byta port = ERROR"!
    Du bara slänger ur dig en massa saker utan att ha en aning om hur det egentligen fungerar...

    Jag testade det själv nyss... Du får svaret OFF om du lyckas pricka rätt IP och port när du lägger in linan i OSCam. Ta fel på porten och du får ERROR. Som sagt testa själv...

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Sanningen är att har man valt en bra DES-nyckel, och kör på en random port så kan Comhem eller någon annan inte se vilken typ av trafik som pågår. Det är som att leta efter en nål i en höstack. Om Comhem skulle skaffa utrustning för att knäcka krypteringen på all trafik som går genom deras nät så skulle de behöva superdatorer och ägna sig åt signalspaning på en nivå som ligger över FRA. Är du så dum att du tror att de har resurser till att hålla på med det?
    Det här är ju fantastiskt, alla illegala servrar, de kör DNS, VPN, allt i onödan. Jag menar det är ju bara att lita på newcamd. Jösses...

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Strunta i allt nys som Rags32 häver ur sig. Dina problem beror med all säkerhet på mycket enklare saker. T.ex. har du kanske fått ett annat nät när du bytt bredbandsleverantör och behöver ändra dina inställningar för default gateway eller DNS.
    Men som sagt: här supportar vi inte kortdelning utanför det egna hushållet!
    Varför antar du själv att han kör cs då?

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @Rags32
    Ta och tagga ner nu va!

    Jag har jobbat som nätverkstekniker sedan 90-talet. Jag har skrivit ett antal guider och lathundar på det här forumet. Jag anser nog att jag vet vad jag talar om!

    Och vad gäller TS problem så uppstod de ju när han bytte bredbandsleverantör + att han nämner en "magicman" i sitt första inlägg. Som jag sa redan i inlägg 7 i den här tråden så är lokal kortdelning inom hushållet helt oberoende av ev. bredband.

    Om TS verkligen har ett programkort och en egen server så behöver han bara posta sina config-filer och loggar ifrån servern så hjälper vi honom!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20
    Rags32
    Gäst
    Om man lätt kan utnyttja OSCam för att hitta servrar så kan definitivt Com Hem göra det också... Det känns inte jättejobbigt att pilla in IP och port 65000 gånger med ett skript och invänta om du får svaret OFF.

Liknande ämnen

  1. Inga HD-kanaler med Pli.
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 09:34
  2. Inga HD kanaler
    Av storpotaten i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 07:05
  3. Inga kanaler
    Av Startec i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 21:05
  4. Inga kanaler (LÄS)
    Av the_00_one i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 22:46
  5. Inga kanaler?
    Av WYX i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 06:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss