Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Nya allmänna villkor

  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Edit: För att vara tydlig, Viasat vet om att det ligger till på det sättet, tjejen jag pratade med visste om att det stod så i avtalet, men hon kunde inte svara på min fråga, hon sa att hon var tvungen att skicka det vidare till huvudkontoret och att det skulle återkomma till mig.
    Det är precis den linjen de kör. De "vet inte" och så fortsätter karusellen.

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det är precis den linjen de kör. De "vet inte" och så fortsätter karusellen.
    Ok, så det var efter det du fick ditt nej, eller har du aldrig fått nej?
    Jag förstår inte riktigt, du har fått nej, eller? Men de måste väl ha en orsak, var det din mottagare som var fel, isf. vad har du för mottagare?
    Hur länge har du varit kund och vad för abonnemang har du?
    Eller blev du runtskickad och bara fick ett oklart nej utan motivering? I så fall, ställde du en motfråga och frågade varför eller nöjde du dig bara med ett nej?

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Ok, så det var efter det du fick ditt nej, eller har du aldrig fått nej?
    Jag förstår inte riktigt, du har fått nej, eller? Men de måste väl ha en orsak, var det din mottagare som var fel, isf. vad har du för mottagare?
    Hur länge har du varit kund och vad för abonnemang har du?
    Eller blev du runtskickad och bara fick ett oklart nej utan motivering? I så fall, ställde du en motfråga och frågade varför eller nöjde du dig bara med ett nej?
    Fick nej på alla håll. Lustiga är att jag inte ens kan använda en Viasat-box då jag har 6 LNB, den har enbart stöd för Thor och Sirius... Motivering, nej de ödslade ingen tid på det. Sa upp abonnemanget av andra orsaker sedan. Hade tidigare varit kund i över 10 år.

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Ok, jag fick ju inte initialt nej ivf. Det var mer som att de inte kunde svara på det utan ville skicka vidare det, får se om jag får svar och isf. vad det blir. Det är ju ett par månader kvar tills det nya avtalet börjar gälla.

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Hur gick det här då.. Jo, jag fick ju inte nej. Men inte heller hörde de av sig med nåt erbjudande om skriftlig tillåtelse. Så till slut tänkte jag som så att jag ska spara pengar och säga upp abonnemanget eftersom jag knappt använder det ändå. När jag blev tillfrågad om varför, så svarade jag att det berodde dels på det nya avtalet och pga. priset.
    Svaret jag fick då var att så länge jag har "rätt" mottagare registrerad hos dem så är det inget de bryr sig om. Och de bjöd på 6 månader abonnemang eftersom de inte vill bli av med mig som kund. Jag är världssämst på att säga upp saker.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss