En möjlighet är att systemet inte är HELT lodrätt. Signalstyrkan på ASTRA28 varierar en hel del mellan transpondrarna,
En möjlighet är att systemet inte är HELT lodrätt. Signalstyrkan på ASTRA28 varierar en hel del mellan transpondrarna,
Rätt troligt som Schwede30 säger, utöver det så bör du ha ett LNB med låg brusfaktor.
En så stor talrik som du har och rätt inställt så borde du ha rätt bra signal styrka på transpondrarna, förutsatt att du har klar sikt
brusfaktor med 0,1
http://www.satvision.se/inverto-sing...1db-p-510.html
Jag använder denna LNB på min parabol och jag rekommenderar denna starkt http://www.satvision.se/megasat-sing...ing-p-633.html
Men det finns säkert bättre än just denna LNB.
Tänk på att alla LNB är HD ready och det är bara ett försäljnings knep när dom skriver att en LNB är HD ready.
Carpe Diem
enligt ditt lnb du har skickat så är det lnb med 40 mm hals så detta passar utan problem och det funkar för min del
gärna en bild på din lnb montering på woken hur den ser ut