Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DM800HD SE Hänger sig när den skall visa TV

  1. #1

    DM800HD SE Hänger sig när den skall visa TV

    Hejsan!
    Har en helt ny DM800HD SE Clone, den fungerade fint i några dagar. Sen började den frysa bilden då och då, sen inget ljud och nu fungerar den inte alls.
    Det visar sig att om jag tar ur kabeln från parabolen så hänger den sig inte, men direkt när man kopplar in den så låser sig hela boxen och omstart krävs.
    Vad kan vara fel? Har provat med ny strömadapter, kopplat förbi diseq switchen och flashat om ett flertal gånger. Är det sattelitmodulen som är kass tro? Det går dock att göra kanalsökning precis efter man flashat. Men när det är klart och den går in på någon kanal så låser den sig som sagt
    Senast redigerad av pb81 den 2014-09-09 klockan 20:10.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Har du installerat Ts panel tror jag det heter?

  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Hejsan!
    Har en helt ny DM800HD SE Clone, den fungerade fint i några dagar. Sen började den frysa bilden då och då, sen inget ljud och nu fungerar den inte alls.
    Det visar sig att om jag tar ur kabeln från parabolen så hänger den sig inte, men direkt när man kopplar in den så låser sig hela boxen och omstart krävs.
    Vad kan vara fel? Har provat med ny strömadapter, kopplat förbi diseq switchen och flashat om ett flertal gånger. Är det sattelitmodulen som är kass tro? Det går dock att göra kanalsökning precis efter man flashat. Men när det är klart och den går in på någon kanal så låser den sig som sagt
    Gör en kanal sökning på sirius om den hittar över 650 kanal då är det inga fel på tuner om den hittar över 250 kanaler å är det 100% tuner och det är därför den gör konflikter .
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Finns risk att vatten kan ha kommit in i kontakterna utomhus. Sitter de fast ordentligt är det säkert dom övriga säger.

  5. #5
    Den hittar nästan 1600 kanaler på både astra och thor. Kontakterna är ok, jag provade ju koppla förbi diseq. Kan dock kontaktera om och prova. Nej ingen ts panel

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Dra ut nätverkskabeln om du har den ansluten.

  7. #7
    Provar nu att köra enbart mot thor lnb utan switch, resettar OpenPLI4 och drar ut nätverkskabel efter. Sen söker upp kanaler.. åter komma när jag är klar =)

  8. #8
    Idag verkar jag ha ännu fler problem.. Nu får jag ingen bild alls via HDMI, jag ser boot bilden, sen är det helsvart i rutan? Kan det vara detta som spökar tro? Väljer jag 720p så får jag bild, men när jag väljer 1080i så är det svart.. Jag har ju använt 1080i på samma tv senast igår?
    Senast redigerad av pb81 den 2014-09-10 klockan 20:12.

  9. #9
    Nä, boxen tvärdör när jag skall välja kanal. Även provat att stänga av en längre stund och byta HDMI port på tvn

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    - Prova med annan PSU
    - Byt image
    - Byt tuner
    - Köp en äkta box
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Noob som skall Flasha DM800HD se v2.
    Av it98hahe i forum Dreambox
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-02-04, 13:28
  2. [LÖST] DM800HD-klon hänger sig...
    Av Wipe i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 14:56
  3. DM800HD Boxer med OpenPLI hänger sig
    Av akny i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 14:26
  4. dm800hd pvr hänger sig vid start!
    Av wiiniclas i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 08:55
  5. visa*t: Nybörjarfrågor...
    Av jstern i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 21:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss