Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: plex och dreambox

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    plex och dreambox

    Har just börjat använda plex på datorn / mobilen / surfplattan för att komma åt mina filmer /serier utanför hemmet.
    Att det dessutom funkar på h/3g/4g är klockrent.

    Nästa steg är å kunna streama från dreamboxen. Plex har ju ett plugin som inte riktigt är färdigutvecklat därav inte stöder om man har inloggning på Webif.

    Finns det något sätt å öppna port 80 utan pass enbart för detta program. Så boxen inte är öppen för resten av internet?

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Dreamboxen är ju "gömd" om du har router/brandvägg och inte manuellt öppnat upp. Ansluter plex-klienten direkt mot boxen eller går det via plex-servern? Går det via plex-servern gör du ju inget att du kör utan lösen inom ditt lokala nätverk.

  3. #3

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Den har jag ju redan provat?

    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Dreamboxen är ju "gömd" om du har router/brandvägg och inte manuellt öppnat upp. Ansluter plex-klienten direkt mot boxen eller går det via plex-servern? Går det via plex-servern gör du ju inget att du kör utan lösen inom ditt lokala nätverk.
    Tog bort portforwarding i routern och alternativet om inloggning på boxen. Nu kan jag via min pc och plex media manager komma åt boxen å kika på valfri kanal (dock toklaggar det / bilden hänger inte med ljudet alls)

    Om jag provar på min androidtelefon funkar det inte alls. Står bara "Ett fel uppstod i navigeringen. Det verkar som anslutna servern inte längre är tillgänglig." Å då funkar filmer/serier från datorbiblioteket. Men inte dreamboxen som sagt.. några tips?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    jar har container mkv, codec mpeg3 och audiocodec mp3, funkar laggfritt.. däremot har det slutat att fungera i senaste plex appen i android... har en äldre plex på tjejens telefon som det fortfarande fungerar på...

Liknande ämnen

  1. Dreambox plugin till Plex
    Av freddan83 i forum HTPC
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-11-16, 19:59
  2. Plex mediaserver
    Av crille44 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 19:25
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 11:12
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss