Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Alex2 med WiFi?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    TS vill köra en alex 2 trådlöst, vilket är fullt möjligt du kan ha en wifisticka till den och ansluta trådlöst till servern.
    Eller så bygger man en egen trådlös season-klient med en TP-link wr703n.....

    @Runnery vad den prylen skulle lösa som inte redan är löst vet jag inte?

    MVH
    Som jag uppfattade det ville TS undvika att dra nätverkskablar fram till sin Alex. Olika lösningar för att slippa dra kablar kan vara trådlöst nätverk via Wi-Fi som du föreslog i din post, eller "prylen" som jag föreslog. D.v.s. att man utnyttjar det befintliga elnätet för att nå fram med nätverk till sin Alex och därmed slipper dra kablar. Två olika lösningar på samma problem
    Fördelen med min lösning är att man kan nå dit Wifi inte räcker och att man oftast får lägre ping-tider.
    Det är även en lättare lösning om man inte är så teknisk av sig.

    Mvh Runnerey
    Senast redigerad av Runnerey den 2014-09-13 klockan 10:41.

Liknande ämnen

  1. Alex2
    Av pazante i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 00:31
  2. Ny her (Alex2)
    Av Jigger27 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 12:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss