Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Alex2 med WiFi?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Om du ska använda alex i en ca modul i tex en tv så kan du lika bra hoppa över alltihopa och istället skaffa en diablo cam wifi.
    En programmerbar ca modul med inbyggd wlan klient samt möjlighet att köra tex "underworld" samt newcs. Då kan den ansluta trådlöst till ditt nätverk och din cardserver, helt utan en massa sladdtrassel och transformatorer, modulen är endast några cm längre än en vanlig ca modul och tar sin ström från ci-sloten i tvn. Den kan även göra en del andra saker, tex streama ut aktuell kanal på nätverket mm.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Om du ska använda alex i en ca modul i tex en tv så kan du lika bra hoppa över alltihopa och istället skaffa en diablo cam wifi.
    En programmerbar ca modul med inbyggd wlan klient samt möjlighet att köra tex "underworld" samt newcs. Då kan den ansluta trådlöst till ditt nätverk och din cardserver, helt utan en massa sladdtrassel och transformatorer, modulen är endast några cm längre än en vanlig ca modul och tar sin ström från ci-sloten i tvn. Den kan även göra en del andra saker, tex streama ut aktuell kanal på nätverket mm.
    Hej!
    Blev väldigt nyfiken på diablo cam wifi
    Funkar den på comhem?
    Funkar den med oscam som server?
    Har jag fattat det rätt om man vill lägga in underworld behöver man ett cas 3 interface

    Funkar det stabilt?

  3. #13
    diablo cam wifi låter trevlig (och precis det jag ska använda den till, ca modul i tv), men kan man verkligen koppla ihop den med en oscam server (tex)? Jag kollade officiella dokumentationen för diablo, och där fanns bara ihopkoppling med deras egen basenhet.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    En tp-link wr703n samt ett seasoninterface och en usb till seriell omvandlare så har du vad du behöver.

    Under 500:- totalt skulle jag nog gissa att det blir.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av JohFed Visa inlägg
    diablo cam wifi låter trevlig (och precis det jag ska använda den till, ca modul i tv), men kan man verkligen koppla ihop den med en oscam server (tex)? Jag kollade officiella dokumentationen för diablo, och där fanns bara ihopkoppling med deras egen basenhet.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    En tp-link wr703n samt ett seasoninterface och en usb till seriell omvandlare så har du vad du behöver.

    Under 500:- totalt skulle jag nog gissa att det blir.

    MVH
    Visst löser det problemet, med om Diablo fungerar som Jippe beskriver, så får man en elegantare lösning, en enda grej i CI porten på tv:en som drivs av ström från tv:n, dvs ingen extra adapter. Så nog låter Diablon intressant.
    Någon som har mer info om den, speciellt testat med oscam?

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JohFed Visa inlägg
    Visst löser det problemet, med om Diablo fungerar som Jippe beskriver, så får man en elegantare lösning, en enda grej i CI porten på tv:en som drivs av ström från tv:n, dvs ingen extra adapter. Så nog låter Diablon intressant.
    Någon som har mer info om den, speciellt testat med oscam?
    Jodå den fungerar utmärkt mot en oscam server, med newcamd protokollet.
    Ja man behöver ett cas3 interface för att lägga in os (underworld) samt newcs klient+configfil till denna.
    Fungerar givervis utmärkt med både comhem, boxer, canaldigital och viasat (HD funkar på Canal, bara testat SD kanaler på övriga)
    Enda stora nackdelen är priset, modulen är dyr och cas3 interfacet är med dyrt (iofs behöver man bara ett sådant även om man har många moduler och det behövs bara vid omprogrammering men ändå)
    2 andra nackdelar är att modulen är enormt seg vid uppstart (nästan en minut från att man startar tv tills man har bild på kodad kanal, dock kommer man undan detta om man startar tvn på okodad kanal och väntar typ en minut innan man växlar till kodad. Modulen är dessutom ganska seg vid kanalbyte mellan kodade kanaler, typ 6-7s innan man har bild så det blir inte mkt zappande.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JohFed Visa inlägg
    diablo cam wifi låter trevlig (och precis det jag ska använda den till, ca modul i tv), men kan man verkligen koppla ihop den med en oscam server (tex)? Jag kollade officiella dokumentationen för diablo, och där fanns bara ihopkoppling med deras egen basenhet.
    Då har du kollat på diablo wireless och inte diablo wifi.
    (diablo wireless = basenhet med 2 kortläsare som man parar ett antal trådlösa moduler med, den trådlösa kommunikationen är deras helt egna protokoll. Det hela fungerar ungefär som med smart-wii, fast klienterna är hela CA-moduler istället för smartcards)
    diablo-wifi = modul med möjlighet att ansluta mot vanligt wlan nät samt ansluta till cardserver och emulera diverse kodningssystem.
    diblo-lite = programmerbar modul som man stoppar kortet i, fast den klarar många olika kodningssystem (men det är en vanlig CA-modul som man stoppar sitt kort i, ingen kortdelning)

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du kan mata alexcs V2 med ström via usbuttaget på tvn och slippa en adapter till.....

    Citat Ursprungligen postat av JohFed Visa inlägg
    Visst löser det problemet, med om Diablo fungerar som Jippe beskriver, så får man en elegantare lösning, en enda grej i CI porten på tv:en som drivs av ström från tv:n, dvs ingen extra adapter. Så nog låter Diablon intressant.
    Någon som har mer info om den, speciellt testat med oscam?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Alex2
    Av pazante i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 01:31
  2. Ny her (Alex2)
    Av Jigger27 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 13:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss