Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Nytt abonemang kräver pairing

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    När jag installerade mitt CD-paket inkl. den lilla vita HD-boxen, var installatören tvungen att ringa till CD för att mitt programkort inte fungerade.
    Han var då tvungen att uppge serienummer på boxen, samt kortnummer, varpå det hoppade i gång efter ca. 30 minuter.
    Oklart om kortet skulle ha fungerat i någon annan (ej originalbox) innan dess..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #12
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    När jag installerade mitt CD-paket inkl. den lilla vita HD-boxen, var installatören tvungen att ringa till CD för att mitt programkort inte fungerade.
    Han var då tvungen att uppge serienummer på boxen, samt kortnummer, varpå det hoppade i gång efter ca. 30 minuter.
    Oklart om kortet skulle ha fungerat i någon annan (ej originalbox) innan dess..
    Jag valde modul när jag köpte mitt abb. Pillade in kortet och fick bild med en gång.

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ja, normalt är det redan parat vid leverans, men min installatör hade uppgett fel serienummer till CD.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Vad jag förstår, (har inte orkat prova), är att med nya boxar så måste man koppla kortet till boxen. Det innebär att pairade kanaler inte fungerar, vilket då enbart gäller vissa HDTV kanaler. I övrigt är det som vanligt, du kan köra kortet i valfri box, eller med CA-modul. Allt funkar. Men inte dom pairade kanalerna.

    Eller har jag uppfattat fel. Har äldre box, så jag kan prova men har inte orkat. Man kanske skulle göra ett försök, problemet är att jag inte vet vilka HDTV kanaler som är pairade, och jag har bara familjepaketet så jag kan inte testa den biten.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Allt utom dom pairade kanalerna fungerar att dela.
    Cmore fotboll HD är pairad och kommer bara fungera i en pairad av CD godkänd box/modul.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #16
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Allt utom dom pairade kanalerna fungerar att dela.
    Cmore fotboll HD är pairad och kommer bara fungera i en pairad av CD godkänd box/modul.

    MVH
    Glöm ej C More Hockey HD

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Så det är alltså bara två kanaler som är pariade på Canal Digital, det är ju bra att veta.

  8. #18
    Kan detta förklara att mitt nya Canal Digital kort krånglar?
    Kör samma setup som tidigare, ubuntu, CSP, Oscam. Alla login funkar. Aktiverat kortet i originalbox. Startar CSP med nya kortet, allt fungerar bra, får F, normal forward to CWS.

    Men sedan slutade kortet uppdatera, får NE - Cannot Decode, Client Got an Empty Reply. När jag bootar om hela servern börjar allt fungera igen. Även EMM verkar skickas och uppdaterar kortet enligt oscam.
    Startade om servern imorse igen, då funkade allt fram till kl 19. Sedan NE igen. Startade om och nu höll det sig igång i en timme. Startat om igen och nu får vi se.
    Kortet ska ju inte behöva uppdateras direkt väl?

    Förslag?

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    Förutom de två kanaler som kräver pairing så har CD omvänd pairing till några av sina boxar.
    Dvs. boxen är pairad till kortet men kortet är inte pairad boxen.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    100% pairing kan jag bekräfta
    Fick mitt igår och inget fungerar utanför deras egna vita box

Liknande ämnen

  1. Kanaler som kräver HD-box från den 30 april
    Av Fraggler i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 17:28
  2. En Fråga som kräver snabbt svar
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 14:47
  3. Vilka filer kräver BC kort?
    Av drcrazy i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 16:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss