Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Nytt abonemang kräver pairing

  1. #1

    Unhappy Nytt abonemang kräver pairing

    Ringde Canal Digitals kundtjänst idag för att beställa nytt abonnemang. (Vår bostadsrättsförening byter kabel-TV-leverantör.)

    CD hävdade att de vid nya abonnemang inte skickar ut något kort utan att först gjort pairing.
    Antingen med någon av de egna boxarna eller en CA-modul från Strong.
    Kollade runt och såg att de som finns är av typen CI+.

    Jag har en nyinköpt VU+ duo2 och börjar undra om det var ett felköp.
    Såvitt jag förstått av andra inlägg är det tveksamt om det går att strömma mer än än kanal åt gången via CI+.
    Och det duger liksom inte.

    Är jag lika rökt som jag känner mig ?

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Du behöver para ditt programkort med en CA-modul eller mottagare.
    Efter det, så fungerar det i kortservern som vanligt..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    53
    Tackad
    2 gånger
    Hjälpe en kompis som fick nya kort. Och användes direkt i 4 st dreamboxar. Inga problem

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det är bara vissa kanaler som är pairade än så länge, resten funkar som vanligt vad jag har läst och hört här. Att dom pairar kortet innan dom skickar ut det låter som trams, normalt får man ju kortet först sedan ringer man upp dom, och fixar det.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    När jag skulle ha ett tvillingkort var jag tvungen att ha en box att paira det med också. Fick en gammal box av en polare som jag pairade kortet med sen gick det kanon att köra det i en annan box ändå.

  6. #6
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av spannande Visa inlägg
    När jag skulle ha ett tvillingkort var jag tvungen att ha en box att paira det med också. Fick en gammal box av en polare som jag pairade kortet med sen gick det kanon att köra det i en annan box ändå.
    Du behöver inte paira kortet till en gammal box...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det var inte det han menade heller....bara att han pairade kortet till en av CD godkänd box.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Du behöver inte paira kortet till en gammal box...
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Det var inte det han menade heller....bara att han pairade kortet till en av CD godkänd box.

    MVH
    Han påstår att om man pairar kortet till Canal Digitals nya pairing boxar så går det inte att använda kortet i andra boxar. Det är felaktigt...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Rags32 jag tycker inte att han skriver det alls.....

    Citat Ursprungligen postat av spannande Visa inlägg
    När jag skulle ha ett tvillingkort var jag tvungen att ha en box att paira det med också. Fick en gammal box av en polare som jag pairade kortet med sen gick det kanon att köra det i en annan box ändå.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    När jag skaffade ett familje abonnemang med 2 extra tvillingkort så var jag tvungen att uppge serie nummer till 3 boxar. Jag ägde inga boxar så jag fick köpa 2 st extra av canal digital. 1 av korten användes i en av deras Orginal boxar. Kort 2 i en vantage 7100ts mottagare. Kort 3 i en mp3.5 läsare. Hd och sd kanaler fungerade. Dock inte de som senare blev parade. Varför canal digital krävde serie nummer på boxarna vet jag ej. Detta var vid 2008 och jag hade korten fram tills 2014.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Kanaler som kräver HD-box från den 30 april
    Av Fraggler i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 17:28
  2. En Fråga som kräver snabbt svar
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 14:47
  3. Vilka filer kräver BC kort?
    Av drcrazy i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 16:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss