Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM 800 HD problem med internet

  1. #1

    DM 800 HD problem med internet

    Hej

    Min DM 800 HD Cable tappar jämt internet uppkopplingen och detta har börjat hända efter cirka 1 års användning. Trots att jag enbart använder nätverkskabel så förlorar boxen internet mottagningen. Varje gång jag gör ett nätverkstest så står det ip adress obekräftad och ibland hittar den ip adressen. Jag undrar varför har det helt plötsligt blivit så. Vad kan problemet vara. För nätet är det inga fel på då all annan utrustning hemma fungerar som kräver internet. Men det är just boxen som tappar kontakt med internet, vilket leder till att kanalerna börjar "frysa".

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kortet vad sitter det i en server hemma hos dig eller
    vad kör du lite mer info

  3. #3
    nej kortet sitter inte i en server hos mig. Jag kör med Openpli, problemet är att efter ca 10 minuters tittande på kanalerna så fryses bilden och min box förlorar IP-adressen när jag gör nätverkstestet. Det står "ip-adress obekräftad". Jag har testat boxen hos en vän och det blir samma problem även hos honom.

    Jag använder mitt modem ifrån BBB samt nätverkskabel in i boxen och det har alltid fungerat utan komplikationer.

    Fråga gärna ifall det är något ni vill veta.
    Senast redigerad av gattuso den 2014-09-22 klockan 13:00.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    § 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    jag tänkte begå ett litet regelbrott jag också genom att hänvisa till :
    § 4.2. Nämn inte regelbrottet i tråden utan skicka in en rapport istället.

    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    § 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Jag personligen tycker inte den här frågan är ett brott mot regel 7 (cardsharing). Det är ju boxen han har problem med och inte själva kortdelningen. Det vore intressant att få en moderators syn på detta. Vad innebär egentligen begreppet cardsharing. För mig är det endast frågor som postas under forumdelen cardsharing som kan vara aktuella att bryta mot regel 7. Men det är jag det. Kanske tolkar jag regeln fel.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    För mig som inte är någon admin på detta forum, men i egenskap av problemlösare och den som svarar på många frågor som ställs i detta forum så arbetar jag i "reglernas anda".

    D.v.s. vi har regler som förbjuder att diskutera cardsharing utanför det egna hushållet, om då någon dyker upp och begär hjälp och det av sammanhanget är uppenbart att det handlar om "cardsharing utanför det egna hushållet" så hjälper jag inte till! Det är mitt personliga synsätt och det sätt på vilket jag väljer att följa "reglernas anda".

    Ingen tjänar på att vi direkt eller indirekt stöder cardsharing utanför hushållet. Det är en kriminell verksamhet och ju mer den breder ut sig desto mer avancerade motåtgärder sätter operatörerna in vilket försvårar för oss som tycker om att bedriva den här hobbyn på ett juste sätt där vi betalar för oss.

    Just my 2p.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Problem med internet DM800 HD Kon
    Av jasj4 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-08-28, 09:31
  2. Internet problem dreambox 404
    Av filipxehren i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 15:14
  3. Problem med Internet
    Av matte i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 15:26
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 17:45
  5. Problem med Internet Explorer
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 08:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss