Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Cmore hockey HD + 800HD SE = Falskt?

  1. #1

    Cmore hockey HD + 800HD SE = Falskt?

    Har precis tänkt att inhandla en dreambox 800HD SE för att köra canal digital via satellit och har börjat att plugga på allt jag behöver kunna för att få det att funka.
    Jag hade tänkt att köpa ett ab. cmore max sen framförallt låta den stå som en typ server där jag kan streama ut hockeykanalerna på Internet. Detta för att jag ska kunna se hockey vart jag än är där det finns Internetanslutning och en dator.
    Nu när jag sitter och skummar igenom detta forum dyker det upp en tråd där det står att en 500HD inte fungerar med cmore hockey HD på grund av att kanalen är "pairad". Vad nu det betyder.

    Det låter ju smått typiskt om ju hockeykanalerna inte fungerar med dreambox. Eller har jag missförstått/övertolkat den tråden?

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Cmore Hockey fungerar. Du behöver väl ändå inte HD-sändning i telefonen när du är på resande fot?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Tack för svar.
    Förra året körde jag csports där det fanns en HD-sändning per matchdag. Ibland sitter jag hos kompisar och tittar och alla dessa har datorer kopplade till sin HD-TV. Då är det ju alltid trevligt med HD kvalitet.
    Hade någon tanke om att vissa matcher kanske bara sänds i Cmore hockey HD och det var väl mest det jag hajjade till över men så är alltså inte fallet.
    Då övergick det till ett rent i-landsproblem som man helt enkelt får leva med..

  4. #4
    Jag kan passa på att fråga, hur pass mycket bandbredd behöver man för att skicka ut en stream i fullskala?
    Jag har ännu inte beställt fiber och frågan är om man behöver 10, 30 eller rentav 100Mbit uppströms för att det ska flyta?

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 018
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobee Visa inlägg
    Har precis tänkt att inhandla en dreambox 800HD SE för att köra canal digital via satellit och har börjat att plugga på allt jag behöver kunna för att få det att funka.
    Jag hade tänkt att köpa ett ab. cmore max sen framförallt låta den stå som en typ server där jag kan streama ut hockeykanalerna på Internet. Detta för att jag ska kunna se hockey vart jag än är där det finns Internetanslutning och en dator.
    Nu när jag sitter och skummar igenom detta forum dyker det upp en tråd där det står att en 500HD inte fungerar med cmore hockey HD på grund av att kanalen är "pairad". Vad nu det betyder.

    Det låter ju smått typiskt om ju hockeykanalerna inte fungerar med dreambox. Eller har jag missförstått/övertolkat den tråden?
    Tjenare tobee.
    C More hockey HD är pairad, det betyder att den är ihop parad med Canaldigitals original boxar och fungerar med deras prylar.
    Det ska finnas en lösning på att få igång dem parade kanalerna på en dreambox eller en annan linux box men det är rätt komplicerat och det kommer nog inte att finnas publik lösning på det.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-10-08 klockan 13:59.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobee Visa inlägg
    Jag kan passa på att fråga, hur pass mycket bandbredd behöver man för att skicka ut en stream i fullskala?
    Jag har ännu inte beställt fiber och frågan är om man behöver 10, 30 eller rentav 100Mbit uppströms för att det ska flyta?
    Jag behövde 30 Mbit uppströms för att det skulle flyta på bra med HD-sändningar mellan mig själv och brorsan (båda använder samma internetleverantör men bor i olika städer). Vid 10 Mbit funkade det ibland, men kunde ofta hacka till då och då.

Liknande ämnen

  1. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  2. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56
  3. Sant eller Falskt?
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 15:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss