Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Hur kan jag fixa CCcam på en helt ny Original Dreambox 500HD

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger

    Question Hur kan jag fixa CCcam på en helt ny Original Dreambox 500HD V2?

    Hej!

    Jag har nyligen köpt en Dreambox 500HD V2 för cirka 3000kr. Jag vet dock inte hur man lägger in CCcam server i den. Jag vet hur man gör för en Dreambox 500s men INTE den som jag nyligen har köpt.

    Fan vad schysst det vore om någon vänlig själ har lust att hjälpa mig, helst akut!

    Tack på förhand!
    Senast redigerad av FirreA den 2014-10-08 klockan 13:09.

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Det finns hur mycket information på nätet så har du verkligen sökt ordentligt? Sök lite till och hojta till om ett par timmar om du mot förmodan inte skulle hitta något. Varför köpa något som du inte bemästrar kan ju jag fråga mig. Vi är alla nybörjare men finns det ett intresse så hittar man oftast svaren.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Det finns mycket svar, jag har testat några vägar men det fungerar inte. Säkerligen jag som inte får det att fungera.
    Jag fick hem den i förrigår, vilket innebär att jag har letat på runt på Google under en lång tid, flera timmar på tre olika språk, men inte kommit fram till något "nyttigt"... Annars är jag nog iallafall rätt smart att söka först fråga sen...

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    För att göra det enkelt, leta upp en image och installera den tror openatv är den du ska ha. Enkel och bra. Tror att cccam är förinstallerat annars får du dra ner den. Sen konfigurera och färdigt. Låter svårt men är dålig på att förklara
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Kungligt, tack så mycket för svaret!
    Men är du säker på att den kommer att fungera "bra" på boxen? Vill helst inte sitta och formatera den för att ladda upp en ny image hela tiden... Och att ladda upp imagen bör ju nog fungera med FlashFXP, Dreamup eller Dreambox Control Center DCC, va? Via internetkabeln?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  7. #7
    Flasha den via nätverket med Openatv 4.2 (OBS måste vara versionen för 500HDv2 och inte 500HD!!).
    Softcams är borttagna så dessa får du leta upp på nätet. Skicka över .ipk filen till boxens temp katalog. Installera ipk-filen via menyerna, du lär hitta var.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    Tack så mycket!

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Flasha den via nätverket med Openatv 4.2 (OBS måste vara versionen för 500HDv2 och inte 500HD!!).
    Softcams är borttagna så dessa får du leta upp på nätet. Skicka över .ipk filen till boxens temp katalog. Installera ipk-filen via menyerna, du lär hitta var.
    Tack så mycket! Men vad, hur ska jag flasha den med? Har inte gjort det tidigare, kan du ge mig personlig hjälp? Eller nå liknande, det vore kanon!

    Vi kan även snacka på Skype. Lägg till firre.93 så kan det vara bättre live

  10. #10
    Koppla in boxen med nätverkssladd och håll inne powerknappen på framsidan samtidigt som du startar boxen med reglaget på baksidan. Då får boxen ett ip efter några få sekunder som du sen öppnar i ex firefox. Därifrån kan du sen flasha boxen. Det finns tusentals trådar om detta, bara att söka.

    ex http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser

Liknande ämnen

  1. DM 500HD Original startar inte upp
    Av Erik Isacson i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 09:37
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 08:49
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-18, 16:38
  4. brickad original 500hd
    Av pite_anders i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 20:58
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 17:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss