Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Hur kan jag fixa CCcam på en helt ny Original Dreambox 500HD

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Okej, tack så mycket. En grej till bara, vad innebär ''To import a new image to the Dreambox, you must have the "2nd stage" Loader
    in place and undamaged.''? Det enda jag just nu inte förstår är detta. Akut svar vore nice, har haffat flashandet om jag får svar på min nyställda fråga

  2. #12
    om du gör som jag skrev och hamnar rätt som länken visade har du det du behöver. Detta är bootloaderns interface.

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    om du gör som jag skrev och hamnar rätt som länken visade har du det du behöver. Detta är bootloaderns interface.
    Jag fick en grön text på skärmen med en massa siffror som ipadress subnet mask osv med svart bakgrund. Jag har klickat och valt min image som slutar med nfi. och klickat på FLASH, den har laddat jäkligt mycket men inte så som att den laddat upp filen... Vad händer, vad ska göras? Akut hjälp pls

  4. #14
    Kan ta ett tag det där. Prova med olika webbläsare. Vill minnas att jag fick köra windows och firefox för att det skulle fungera.

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Kan ta ett tag det där. Prova med olika webbläsare. Vill minnas att jag fick köra windows och firefox för att det skulle fungera.
    Jaha, jag kör med Windows 7 och använder både Firefox och Internet Explorer men den vägrar. Testa Chrome? Stänga ner boxen och starta om routern sedan flasha på nytt?

  6. #16
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Skriv ip här och flasha det går fin
    Bifogad fil 2198
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #17
    prova på bara. starta om enligt samma princip

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    25
    Tackad
    1 gånger
    Så, äntligen löst. Det var tydligen nå fel med imagen. Men det löste sig och jag fick allt det mesta till min Dreambox nu.

    Tack så mycket, guys!

Liknande ämnen

  1. DM 500HD Original startar inte upp
    Av Erik Isacson i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 09:37
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 08:49
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-18, 16:38
  4. brickad original 500hd
    Av pite_anders i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 20:58
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 17:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss