Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Nya CD kortet

  1. #1

    Nya CD kortet

    Funkar det i cardsplitter, någon som testat

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    sist ja testa så funka det

  3. #3
    Inte för mej, men den är gammal så man kanske måste ha någon ny modell

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kör du med senaste mjukvaran 1.53 tror jag det är

  5. #5
    Jeg formoder at CD's systemer i Sverige er lik de norske.

    Her kan jeg ikke lenger benytte det nye CD kortet i en Dreambox, hvor jeg hittil har kunnet se CD's norske tilbud på kabel, og FTA kanaler på parabol.

    Slik jeg oppfatter det funker det på den nyeste tuner fra CD slik at tunerens serienummer er koplet til kortets nummer, og mitt spørsmål er derfor om det er mulig å få den samme funksjonen på Dreambox? (Eller en VU+ DUO2). Og om det er mulig, hur gjör man det?
    Senast redigerad av Oldman den 2014-10-31 klockan 20:52.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    vad ja vet så funkar det att kolla på cd med db och vu+
    med de nya korten
    sök här i forumet så får du se
    men i denna tråd så pratade vi clone+ eller smartwi har inget med det att göra som du skriver Oldman

  7. #7
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Oldman Visa inlägg
    Jeg formoder at CD's systemer i Sverige er lik de norske.

    Her kan jeg ikke lenger benytte det nye CD kortet i en Dreambox, hvor jeg hittil har kunnet se CD's norske tilbud på kabel, og FTA kanaler på parabol.

    Slik jeg oppfatter det funker det på den nyeste tuner fra CD slik at tunerens serienummer er koplet til kortets nummer, og mitt spørsmål er derfor om det er mulig å få den samme funksjonen på Dreambox? (Eller en VU+ DUO2). Og om det er mulig, hur gjör man det?
    Vad menar du med nya kortet? Har de släppt ut en ny CAID för er? Du pratar inget om TV2 Sport Premium då heller?

  8. #8
    Jeg skrev et svar men det ble visst borte. Ja, vi har nylig fått ny PVR tuner + kort. Nytt er bl.a. at det heter T-WE, WIMP er inkludert og boksen heter HD-PVR 5743-CDX. TV SPort Premium? Absolutt ikke, har ikke peiling og er ingen sportfan. Men iflg svar fra jo1 kan jeg søke løsningen på forumet. Før vi fikk ny boks + kort funket det i Dreambox med softcam men ikke nu lenger. For øvrig har den nye boksen kun 1 kortleser.
    Senast redigerad av Oldman den 2014-11-01 klockan 00:01.

  9. #9
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Oldman Visa inlägg
    Jeg skrev et svar men det ble visst borte. Ja, vi har nylig fått ny PVR tuner + kort. Nytt er bl.a. at det heter T-WE, WIMP er inkludert og boksen heter HD-PVR 5743-CDX. TV SPort Premium? Absolutt ikke, har ikke peiling og er ingen sportfan. Men iflg svar fra jo1 kan jeg søke løsningen på forumet. Før vi fikk ny boks + kort funket det i Dreambox med softcam men ikke nu lenger. For øvrig har den nye boksen kun 1 kortleser.
    Vilken softcam använder du? Vad säger loggen i OSCam om kortet?

  10. #10
    Jeg bruker CCcam, og kan ikke finne noen logg. Er det ting jeg kan finne ut med FTP eller Telnet?

    Men om jeg ikke minns feil, tidligere ble kortet identifisert i banner ved kanalbytte, men nu er banneret fritt for kortinfo.
    Senast redigerad av Oldman den 2014-11-01 klockan 09:44.

Liknande ämnen

  1. X-sat med det nya kortet
    Av robert_gbg i forum Com Hem
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-02-24, 23:38
  2. Kortet!!!
    Av gojko i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 17:57
  3. nya kortet
    Av masten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 01:43
  4. nya kortet
    Av bu73 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 19:06
  5. [LÖST] Nya kortet
    Av Hexanz i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 18:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss