Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur uppdatera en Miraclebox Premium Twin HD ?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger

    Hur uppdatera en Miraclebox Premium Twin HD ?

    Försöker uppdatera en Miraclebox Premium Twin HD genom boxens gränssnitt, då får jag meddelande att en uppdatering redan pågår ?
    Sedan kommer jag tillbaka till menyn. Spelar ingen roll om jag startar om den.


    Under Downloads på miraclebox.se hittas mb-premium-twin-hd-v140721.zip
    Det framgår inte om det en nyare version av Miraculous eller något annat.
    Läser jag i filen imageversion står det miraclebox-4.3-inihdx-20140721_usb


    På Miraclefiles.net hittas filen Miraculous MB Premium Twin OE4.3 V140725, den är några dagar nyare om man tittar på datumet.
    Men det står också att filen har rapporterats felaktig.
    Dock har jag inga problem att varken ladda ner eller packa upp den.
    Men läser jag i den i filen imageversion står det miraculous-4.3.0-mbtwin-20140709_usb, alltså ett helt annat äldre datum...

    Vilken fil är den senaste och finns det ännu nyare nånstans, som jag missat ?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Verkar lite skumt, tyvärr så ligger image filerna låste mot den oem version dom går till. Så du kan inte ta en Octagon mjukvara och dra in i en Miraclebox även om det är samma box. Dock finns det program för att patcha detta, kanske inte så intressant dock.

    Iaf, för att uppdatera tar du bara och lägger filen direkt i rooten på ett usb minne som är fat32 formaterat och smäller in det i usb porten i mottagaren, sen startar du om boxen så kommer du få upp en meny om du vill uppdatera eller ej. Där står även vilken version som du idag har i boxen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Den uppdateringen jag försöker installera kommer från http://miraclebox.se/downloads.html
    http://miraclebox.se/main/download/f...ile/file_id/32
    Filen heter mb-premium-twin-hd-v140721.zip

    Sedan har jag ett 4GB USB formaterat med FAT32 som jag lägger zip-filen på och sätter den i Front USB.
    Direkt kommer det upp ett meddelande att inga visningsbara filer finns på USB-minnet.
    Jag startar om som du föreslog med USB-minnet fortfarande isatt.
    Ingen reaktion alls på att det sitter ett USB i, boxen startar som tidigare, inga meddelanden alls.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm

    Kanske du måste packa upp filen först.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Som det brukar heta.... Gör om , Gör Rätt
    Hade ingen manual häromdagen, nu har jag det och då blir ju allt mycket lättare.

    Kap 7. Uppgradera din Miraclebox
    Ibland kan du behöva uppgradera mjukvaran i din Miraclebox Premium.
    Normalt brukar det räcka med att uppdatera genom att gå till Huvudmeny > Installation > Mjukvaruhantering > Uppdatera mjukvara. (Se 5.7 för mer information).
    Om du vill uppgradera (även kallat flasha) din Miraclebox med en ny mjukvara följer du nedanstående steg.

    1. Börja med att hämta den senaste officiella mjukvaran från www.miraclebox.se eller någon annan tredjepartsmjukvara du vill använda.
    2. Packa upp den hämtade filen så att du får en mapp som heter miraclebox.
    3. Kopiera denna mapp och dess innehåll till ett FAT32-formaterat USB-minne.
    4. Bryt strömmen på din Miraclebox Premium med strömbrytaren på baksidan.
    Stoppa nu in USB-minnet i USB-anslutningen på frontpanelen (ej baksidan).
    5. Slå på mottagaren med strömbrytaren.
    6. När du ser texten “Press OK to Upgrade!” på displayen på frontpanelen tryck OK inom 10 sekunder för att starta uppgraderingen.
    (Jag behövde inte trycka OK den hoppade vidare ändå !)
    7. Texten “Upgrading” visas på displayen som indikerar på att mottagaren uppgraderas och flashas. (Uppgraderingen tar ungefär 5 minuter).
    8. Din Miraclebox kommer att starta om automatiskt efter att den har slutfört uppgraderingen.
    Den nya mjukvaran kommer att starta upp och du kommer direkt till Första installationen (Installationsguiden).

    Fungerade perfekt !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Zoorg Visa inlägg
    Som det brukar heta.... Gör om , Gör Rätt
    Hade ingen manual häromdagen, nu har jag det och då blir ju allt mycket lättare.

    Kap 7. Uppgradera din Miraclebox
    Ibland kan du behöva uppgradera mjukvaran i din Miraclebox Premium.
    Normalt brukar det räcka med att uppdatera genom att gå till Huvudmeny > Installation > Mjukvaruhantering > Uppdatera mjukvara. (Se 5.7 för mer information).
    Om du vill uppgradera (även kallat flasha) din Miraclebox med en ny mjukvara följer du nedanstående steg.

    1. Börja med att hämta den senaste officiella mjukvaran från www.miraclebox.se eller någon annan tredjepartsmjukvara du vill använda.
    2. Packa upp den hämtade filen så att du får en mapp som heter miraclebox.
    3. Kopiera denna mapp och dess innehåll till ett FAT32-formaterat USB-minne.
    4. Bryt strömmen på din Miraclebox Premium med strömbrytaren på baksidan.
    Stoppa nu in USB-minnet i USB-anslutningen på frontpanelen (ej baksidan).
    5. Slå på mottagaren med strömbrytaren.
    6. När du ser texten “Press OK to Upgrade!” på displayen på frontpanelen tryck OK inom 10 sekunder för att starta uppgraderingen.
    (Jag behövde inte trycka OK den hoppade vidare ändå !)
    7. Texten “Upgrading” visas på displayen som indikerar på att mottagaren uppgraderas och flashas. (Uppgraderingen tar ungefär 5 minuter).
    8. Din Miraclebox kommer att starta om automatiskt efter att den har slutfört uppgraderingen.
    Den nya mjukvaran kommer att starta upp och du kommer direkt till Första installationen (Installationsguiden).

    Fungerade perfekt !
    Kan nämna att många som får problem med att deras usb sticka inte funkar till detta... prova att koppla bort din usb hdd och nätverk på baksidan. detta gjorde jag och nu funkar alla mina usb stickor.

  7. #7
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Skulle rekommendera att köra Egami image till din Miraclebox Premium Twin HD
    Upplever den att har bra funktioner och är väldigt stabil.
    Är säkerligen inget fel på orginal imagen heller, har dock ärligt aldrig testat den så mycket.
    Dock kan jag konstatera att OpenPLi inte fungerar något vidare alls på en Miraclebox Premium Twin HD.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Skulle rekommendera att köra Egami image till din Miraclebox Premium Twin HD
    Upplever den att har bra funktioner och är väldigt stabil.
    Är säkerligen inget fel på orginal imagen heller, har dock ärligt aldrig testat den så mycket.
    Dock kan jag konstatera att OpenPLi inte fungerar något vidare alls på en Miraclebox Premium Twin HD.
    Kan man installera egami på en mb premium med s2 och t2 utan att flasha?

  9. #9
    Det gick, men den hittar bara ca 65 % av kanaler vid sök. det verkar som om CD inte kommer med så bra.

    :-I Mitt eget fel, ställt in toneburst A/B istället för Diseq A/B......
    Senast redigerad av BbyBo den 2014-12-09 klockan 15:42.
    Miraclebox Premium Twin med S2 & T2
    Miraclebox 9 HD S2 & T2 (Dotterns)
    Lg Plasma 50"
    Lg LCD 32" saknar box för marknät.
    Samsung 19"

Liknande ämnen

  1. MB Premium Twin S2 lnb out
    Av Hassan12 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 02:03
  2. Miraclebox Premium Twin Combo + Torodial T55 Parabol i Malmö
    Av anelka i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 14:45
  3. Ny Miraclebox premium twin HD, svart bild
    Av rigg63 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-10, 18:33
  4. Problem med Miraclebox Premium Twin HD (2xS2)
    Av timsan i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 10:09
  5. Strömproblem i Miraclebox 9 HD S2 Twin PVR
    Av Figoprilla i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss