Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fel på Funcard eller fel på mig?

  1. #1

    Fel på Funcard eller fel på mig?

    Har köpt ett helt nytt Wafer Funcard 24LC64, har Nokia 212T, MP3.5/6.0 och Multiprog 0.9. Började bränna så fint med nedladdade Slipstreamfiler och de jag fick ur MKExtract. Men nånstans blev det fel, det går inte att slutföra programmeringen. Försökte läsa kortet via MP 6.0, men fick då följande felmeddelande:
    "Programmering av adress 0h, Felaktig data=3FFFh, Correct data=1683h".
    När jag försöker läsa eller radera kortet i Multiprog får jag meddelandet: "Fel vid synkronisering av kort". och när jag försöker med autodetektering i Multiprog får jag svaret "Inget kort/EE hittat".

    Jorå, kortet ligger rätt i brännaren, strömmen är som den ska, så det är inga såna banala orsaker. Så vad kan det vara då?

    Några av er snillen som begriper nåt, eller är det så enkelt som att det är fel på kortet? Gissa exakt hur tacksam jag är för svar!?!

    /Glimt

  2. #2
    Låter som om kortet är skrot. Det är inget bra att göra autodetect...det kan paja.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 10:22
  2. Guldkort eller Funcard???
    Av klasse31 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 16:34
  3. Funcard AU, PPUA eller SA00?
    Av sikvald i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 16:30
  4. Guldkort eller Funcard?
    Av King Kong i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 23:05
  5. [LÖST] MII kort eller Funcard?
    Av smack i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss